Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Doch!"

Çeviri:Bilakis!

2 yıl önce

13 Yorum


ahmetefe1903

Bilakis ne ya.

2 yıl önce

candost2
candost2

Aksine! Doğru cevap olabilir mi? Raporladım.

2 yıl önce

behrouzfeizi

Aslında eski türkçede doğru sözlükten baktım 2 anlama geliyor birincisi tersine ve ikincisi özellikle anlamına geliyor ve bu kelime farsçadan alınmış

1 ay önce

Deniz714889

Bilakis tam aksine ya da özellikle anlamında kullanılıyor Türkçe'de.Olumsuz soruya olumlu cevap verirken kullanılıyor.Türkçe bilmiyor musun? Bilakis,aksine biliyorum anlamı çıkıyor.

1 yıl önce

Seyma65

Bilakis türkçe degil dilimizdeki karşılığı aksine, tersinedir bu kullanılmalı raporlayalım

1 yıl önce

sleeper_zZZz

Doch hangi durumlarda kullanılıyor ? Bunun yerine "Nein" diyemez miydik ?

2 yıl önce

mizinamo
mizinamo
  • Isst du einen Apfel? Nein. = Elma mı yiyorsun? Hayır (yemiyorum).
  • Isst du einen Apfel? Ja. = Elma mı yiyorsun? Evet (yiyorum).

ama

  • Kannst du kein Türkisch? Nein. = Türkçe bilmiyorsun? Bilmiyorum.
  • Kannst du kein Türkisch? Doch. = Türkçe bilmiyorsun? Biliyorum!

Yani olumsuz bir soru için olumlu cevap vermek için. "Sorun yanlış, gerçekten şeyler farklı" diye.

(Türkçe'de nasıl söylüyor? Olumsuz cevap için "Hayır, bilmiyorum" mu "Evet, bilmiyorum" mu? Olumlu cevap için "Hayır, biliyorum" mu "Evet, biliyorum" mu?)

2 yıl önce

sleeper_zZZz

teşekkür ederim :)

2 yıl önce

-denizTARIK-

Dördü de kullanılabilir :)

10 ay önce

gulce1545

Aksine!

1 yıl önce

Emre34514

Yorumlara bak, gidin ilk Türkçe öğrenin bilakisin anlamını bilmiyorsanız. Biride "hiç te bikere" yazmış, çıldırıyorum.

1 yıl önce

Umur630325

"ama" kabul edilmiyor neden? almanca ingilizce çeviride "doch= but" diye çevirilmiş

5 gün önce

destina58

doch buna ragmen demektir neden kabul etmiyor

3 gün önce