1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Meinem Kind ist schlecht."

"Meinem Kind ist schlecht."

Çeviri:Çocuğum iyi değil.

January 22, 2016

16 Yorum


Naratteimasu

Neden "mein Kind" değil de "meinem Kind"? Cümlede etkilendiği gizli bir unsur mu var?


ErdemYlmaz17

evet bu nasıl oluyor


desario22

bunu ben de anlamadım bilen varsa açıklayabilir mi ?


deti1959

"Wie geht es dir", "es geht mir gut/schlecht" formunu/kalıbını biliyoruz. "Sein" fiili için bu ne kadar doğru?

Doğru şekli "Meinem Kind ist es schlecht." olan cümlede gizli özne mi yapılmış?

"schlecht = kötü", "nicht gut= iyi değil" olarak biliyorum.


mizinamo

"Meinem Kind ist ES schlecht" demeyiz.

"Meinem Kind ist schlecht", Kusmak istiyor gibi kötü hissediyor demek.


humetin

WEM ist schlecht? (Dat.) Meinem Kind....


enanasya

Benim çocuğum kötüdür= "Mein Kind ist schlecht." doğru mudur?


Hseyin491097

merhaba ben bir dil öğrenemezken millet kaç tane dil öğreniyor. helal olsun.


AliRamazan9

Benim çocuğum kötüdür cevabını neden kabul etmedi.


Selcen_Ozturk

çünkü anlamı o değil. yukarıda da yazıldığı gibi bu cümle "Kusmak istiyor gibi kötü hissediyor demek."


Seyma65

İyi değil olması için bi olumsuzluk eji olması gerek mez mi?


faik1903

das artikeli neden burda dativ almış dem olmuş bilen varsa yazsın. mein kind olması lazımmış gibi geliyor.


humetin

Wie geht es DIR ? (Dativ) - Es geht MIR (dativ) gut.

Wie geht es deinEM Kind ? - Es geht IHM (datv.) gut

Wie geht es deinEM Kind ? - Meinem (datv.) Kind ist schlecht.


Treauseauver

Meinem Kind ist schlecht. = Çocuğum kötü. Mein Kind ist nicht gut. =Çocuğum iyi değil.


U.Akkaya

Bu yanliş olmuş sonuçta soeu tek başina ve nominativ olmali kimse wie geht es deinem kind sorusunun cevabi olarak dusunmek zorunda değil


humetin

Wie geht es DIR ? (Dativ) - Es geht MIR (dativ) gut.

Wie geht es deinEM Kind ? - Es geht IHM (datv.) gut

Wie geht es deinEM Kind ? - Meinem (datv.) Kind ist schlecht.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.