1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I remember seeing her last y…

"I remember seeing her last year."

Překlad:Já si pamatuji, že jsem ji viděl minulý rok.

January 24, 2016

13 komentářů


gaston68cz

"Pamatuji si že jsem ji viděl vloni" - "vloni" bylo označeno jako překlep a nemělo by být


Voyta
Mod
Plus

Podle ÚJČ máte pravdu, obě varianty jsou správné. Jdu to opravit.


StandaBe

"Pamatuji si, že jsem ji viděl v loňském roce." - to by snad mohla být správná odpověď...


4v9eueuo

pamatuji, že jsem ji viděla minulý rok je také správně


MirkaEberlov

Pamatuji se- to je snad taky správně česky, ne?


PatrikMokry

Ale ne se "seeing" to by muselo být bez použití gerundia třeba "...that I saw her..."


Jozef402
  1. Ja si pamatuji je to isté ako pamatuji
  2. Slovo loni vyjadruje minulý rok. It is the same. Alebo sa mýlim.

Tlapka7

Proč je špatně "Já pamatuji, že jsem ji viděl minulý rok."?


zsery1

Obecně poslední není minulý. Tedy například posledni rok v tomto desetileti neni minuly rok 2019 ale tento rok 2020. Nedochazi ke zmatkům v překladech takovych výrazů do angličtiny a zpět?


StandaBe

Souhlasím, obecně určitě ne, ale myslím, že to má/může mít (jiný) význam jen v případě, když je explicitně vyjádřeno, k čemu se to 'last' vztahuje (třeba k tomu desetiletí, apod.), ale samotné 'last year' znamená 'loni', vloni' nebo 'minulý rok' (což jsou synonyma). Nemyslím si však, že by to mělo být příčinou nějakých zmatků v překladech, protože význam slova 'last' je imho zřejmý.

(a na okraj, správně uvádíte, že posledním rokem daného desetiletí je rok 2020; někteří by se s Vámi možná hádali, že jde už o další desetiletí, což je samozřejmě nesmysl :-) )


MarieKomen1

"Pamatuji si, že jsem ji viděl v loňském roce" je špatně?


MzvClYia

neuznáno - pamatuji že jsem ji viděl minulý rok - ani - pamatuji že jsem ji viděl loni.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.