1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Der Junge, das Mädchen"

"Der Junge, das Mädchen"

Çeviri:Oğlan, kız

January 25, 2016

19 Yorum


MOVEDADA

keşke biraz zor olsaydı. Bir İngilizce öğretmeniyim aynı sırada bir Almanca öğretmeniyim. Güzel...


B.S.Aven

erkek ile oğlan arasında ne fark var?? O_o


SercanKaragoz

Erkek/Kadın bunlar cinsiyet. Oğlan denilen ise erkek çocuk. Mädchen'le de kız çocuğu belirtiyor; Junge ile de erkek çocuk. Türkçede kız çocuğu için ayrıca tanımlama olmadığından ona kız çocuğu, erkek çocuklara da oğlan deniliyor. En azından Duolingo çevirileri böyle.


znCdgU

Helal sana guzel ozetlemissin


Hande9057

Yalnız Der Junge'yi ayrı sorduğunda Genç kelimesi kabul ediliyor?


SteffiBookworm

Adjektiv:
genç - jung
Bu genç bir kiz. - Das ist ein junges Mädchen.

Nomen:
genç - der/ein Jugendlicher
Genç bir elma yer.
Der Jugendliche isst einen Apfel.


sedat443756

Almanca ifadeleri turkce karsiligini neden yaziyoruz.


Adyalis

Junge ye oglan demektense genc demek daha yakin degil mi ceviri olarak


Halime153128

Junge ve Mädchen nötr kelimeler olduğu için ikisinde de Das kullanmamız gerekmez mi


PXLc9

Der ve das ayrımını nasıl yapıyoruz?


SteffiBookworm

Artikel kelimesini kullanarak öğrenmelisin. Fakat onu biraz daha kolaylaştırabilecek bazı kurallar var, burada bazı fikirler bulabilirsiniz:
https://forum.duolingo.com/comment/27917142


merzgzel

"Der" ve "das" İngilizcedeki "the" gibi mi?


Languagelover..

evet ama aynı zamanda ingilizcedeki "this,that" anlamlarına da gelebilir


oktan1

Oğlan direk erkek çocuk için kullanılmalıdır. Örneģin , bir oģlum var denilir.Bir erkeģim var derseniz bu bir kadının sahip olduğu ve onu koruyan birini tanımlar. Koca/Bey / koruyucu/ Erkek cinsiyeti gibi. Oģlan bu nedenle Der Junge için birebir denktir.


akifemreduolingo

Oğlan ve kız olnası gerekmiyor muydu


SteffiBookworm

Oğlan ve kız
Der/Ein Junge und das/ein Mädchen

Oğlan, kız
Der/Ein Junge, das/ein Mädchen


bilgekavlak

erkek ve oğlan eş anlamlı kelimelerdir.


Gktu813941

oğlan ve kız çocuğu ile oğlan, kız çocuğu aynı değil mi?


hyurt12

Cümle içinde Almanca olarak ve kelimesi kullanılmamış . Sana asıl öğretmek istediklerinden biride bu . Sana ve kelimesini öğretmedik orada zaten virgül var .

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.