1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Der Junge, das Mädchen"

"Der Junge, das Mädchen"

Çeviri:Oğlan, kız

January 25, 2016

24 Yorum


B.S.Aven

erkek ile oğlan arasında ne fark var?? O_o


SercanKaragoz

Erkek/Kadın bunlar cinsiyet. Oğlan denilen ise erkek çocuk. Mädchen'le de kız çocuğu belirtiyor; Junge ile de erkek çocuk. Türkçede kız çocuğu için ayrıca tanımlama olmadığından ona kız çocuğu, erkek çocuklara da oğlan deniliyor. En azından Duolingo çevirileri böyle.


znCdgU

Helal sana guzel ozetlemissin


EfE122375

Erkek bir cinsiyet Oğlan ise küçük çocuklara denen bir şey


Anishine585

erkek bir cins oğlan erkek çocuk


MOVEDADA

keşke biraz zor olsaydı. Bir İngilizce öğretmeniyim aynı sırada bir Almanca öğretmeniyim. Güzel...


Hande9057

Yalnız Der Junge'yi ayrı sorduğunda Genç kelimesi kabul ediliyor?


SteffiBookworm

Adjektiv:
genç - jung
Bu genç bir kiz. - Das ist ein junges Mädchen.

Nomen:
genç - der/ein Jugendlicher
Genç bir elma yer.
Der Jugendliche isst einen Apfel.


PXLc9

Der ve das ayrımını nasıl yapıyoruz?


SteffiBookworm

Artikel kelimesini kullanarak öğrenmelisin. Fakat onu biraz daha kolaylaştırabilecek bazı kurallar var, burada bazı fikirler bulabilirsiniz:
https://forum.duolingo.com/comment/27917142


merzgzel

"Der" ve "das" İngilizcedeki "the" gibi mi?


-languagestudent

evet ama aynı zamanda ingilizcedeki "this,that" anlamlarına da gelebilir


oktan1

Oğlan direk erkek çocuk için kullanılmalıdır. Örneģin , bir oģlum var denilir.Bir erkeģim var derseniz bu bir kadının sahip olduğu ve onu koruyan birini tanımlar. Koca/Bey / koruyucu/ Erkek cinsiyeti gibi. Oģlan bu nedenle Der Junge için birebir denktir.


akifemreduolingo

Oğlan ve kız olnası gerekmiyor muydu


SteffiBookworm

Oğlan ve kız
Der/Ein Junge und das/ein Mädchen

Oğlan, kız
Der/Ein Junge, das/ein Mädchen


Onur506172

Niye anlamiyo dogru soyluyom yanlis diyo


nicebeatsquad

1.Tekil Şahıs (Ben) için; "bin" kullanılır.

2.Tekil Şahıs (Sen) için; "bist" kullanılır.

3.Tekil Şahıs (O) için; "ist" kullanılır.

1.Çoğul Şahıs (Biz) için; "wir sind" kullanılır.

2.Çoğul Şahıs (Siz) için; "ihr seid" kullanılır.

3.Çoğul Şahıs (Onlar) için; "Sie/Sie Sind" kullanılır.


felina725973

Arkadaşlar dilimi nasıl türkçe değil ingilizce yapmak istiyorum nasıl değiştireceğim?


i.dont.have.name

yahu "oğlan ile kız" yazıyorum yanlış diyo doğru cevap "oğlan kız" diyo türkçeni ...×


Taha254869

Das bu demek değil miydi? burdaki kullanim amaci artikeli heralde


KivancKrkc

Ben erkek çocuğu yazmıştım. Bence doğru olması gerek.


Berdan305049

Mödchen yazıyorum kabul etmedi acaba virgülden kaynaklı mıdır

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.