1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "We had given you a motorcycl…

"We had given you a motorcycle."

Překlad:My jsme ti dali motocykl.

January 25, 2016

19 komentářů


best.sr

Mňa by zaujímalo, prečo je v tejto vete použitý predminulý čas.


widle

Protože je to věta z dovednosti Předminulý čas.

Ano, když stojí takhle o samotě, tak nic nenaznačuje, proč by se měl použít zrovna tenhle čas. Proto v překladu zpět do angličtiny uznáváme i jiné časy, které dávají smysl. Líp to bohužel nejde, když se v Duolingu učí po jednotlivých větách, tak se dostatek kontextu pro podobné věty buduje dost těžko.


Daniela990858

Napsala jsem "My jsem Vám dali motocykl" a opravolo mě to na "My jsem dali Vám motocykl"... proč? Vždyť to mám správně, ne?


Nemesis_NaR

Dokonce je vaše věta mnohem přirozenější, než to, na co vás to opravilo. Každopádně připomenu tlačítko "Ohlásit problém", viz https://www.duolingo.com/comment/7117296


Daniela990858

Děkuji za info, používám tuto appku druhým dnem, tudíž o této možnosti jsem nevěděla.


widle

Věta "My jsme vám dali motocykl" je uznávaná, naopak ta druhá v databázi není. Neměla jste to naopak?


Daniela990858

Ne, opravdu jsem to měla takto. Používám appku. Navíc tam ani nemám na výběr "jsme", ale "jsem". Takže jsem tu větu přeložila "My jsem vám dali motocykl" a neuznalo mi to.


widle

Nojo, aplikace, tam se takové věci bohužel občas dějí a my s tím moc nenaděláme. Zkontrolovala jsem to teď znovu, v žádné z variant odpovědí nemáme "jsem" (takže se nedivím, že to neuznalo, ale naprosto netuším, proč to tohle nabídlo). Mrzí mě to, ale to je bohužel všechno, co s tím můžu. :(


Daniela990858

V pořádku, já jsem se díky tomu svému komentáři aspoň dozvěděla, že existuje i verze na PC


JimEarthworm2015

napsal jsem: Dali jsme ti nový motocykl. Je to špatně???


widle

To "nový" tam máte navíc, v zadání nic o stáří není.


niky_sevcikova

Napsala jsem ,,My jsme ti darovali motocykl" a neuznalo mi to. Pročpak?


tatka_
Mod

V takových případech využijte tlačítko Ohlásit ve cvičení. Doporučuji také přečíst článek na odkaze.

https://forum.duolingo.com/comment/7117296


Matafak

Proč jako nemůže být "My Ti dali motocykl"?


tatka_
Mod

Větu nemáte gramaticky správně. Čeština vyžaduje v tomto případě sloveso “jsme”.


udda1

Dali jsme ti motorku.


kacenka9

Takova varianta mezi uznavanymi vetami je.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.