1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Mit welcher?"

"Mit welcher?"

Çeviri:Hangisiyle?

January 26, 2016

6 Yorum


candost2

Neden "welche" degilde "welcher" aciklarsaniz memnun olurum.


k.gokce

"Mit" edatı, yanına getirilen sözcüğü "Dativ" haline yani "-e haline" getirir. Dativ'de artikeli "die" olan sözcüklerin sonuna "-r" getirilir.

Tüm artikel kurallarını bir arada görmek için şuraya bakabilirsiniz. : https://www.duolingo.com/comment/12996802


candost2

Ama burda artikelin "die" olup olmadigini bilmiyoruz. Ya da bu soruda artikelin "die" oldugunu nasil anlariz?


Hatice751660

Mit welcher ya da Mit welchem şeklinde sorulabilir. Gösterilen nesneye göre.


nisa19212

Welcher ise artikeli die olan her hangi birseyden bahsediyor cunku die artikeli dativde der olur bu yüzden sonuna r geliyor, burdan anlayabilirsiniz


nurpinar

welche hicbirinde dativ degil. welchem olabilirdi ama.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.