Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Ona otworzyła drzwi."

Tłumaczenie:She opened the door.

2 lata temu

9 komentarzy


Margo314
Margo314

Ktoś mógłby wyjaśnić czemu w tym zdaniu przed czasownikiem ,, opened" nie dodajemy ,,had" ? Poprostu mnie to ciekawi :)

1 miesiąc temu

Jzef16
Jzef16

Też jestem zdziwiony ,że nie ma - had. Wcześniej było zdanie - Ona otworzyła butelkę She had opened the bottle

1 miesiąc temu

MariuszGie1

Did open to nie znaczy otworzyla

1 rok temu

buskes76

"She did open the door" też powinno zaliczyć (ma kontekst takiego podkreślenia że to zrobiła)

5 miesięcy temu

b.s.bartez

Dlaczego musi byc "a door" zamiast "door"

2 lata temu

Marceli2005

Przed rzeczownikami dodajemy a; kiedy mamy na myśli te konkretne drzwi dodajemy the

5 miesięcy temu

Borys541473

Kurde jaka kupa napisałem she opened door i nie zaliczylo

11 miesięcy temu

Marceli2005

Kurde jaka kupa, nie dałeś the przed słowem door.

5 miesięcy temu

buskes76

1a) She opened a door (jakieś jedne drzwi - liczba pojedyncza) /
1b) She opened the door (określone jedne - drzwi liczba pojedyncza) /
2a) She opened doors (jakąś ilość > 1 jakiś drzwi - liczba mnoga) /
2b) She opened the doors (więcej niż jedne określone drzwi - liczba mnoga)

5 miesięcy temu