Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Kim inanacak bana?"

Çeviri:Who will believe me?

2 yıl önce

16 Yorum


diddiridid

Who will belive me Desek?

2 yıl önce

Jon.Targaryen

Belive kelimesi eskiden kullanılan bir kelimeydi, bende ilkokulda okurken bu kelime ile bir çok kez karşılaşmıştım. Ama günümüz İngilizcesinde çoğunlukla believe kullanılmaktadır.

Bu konuyla ilgili en güzel örnek Cem Yılmaz'ın stand up gösterisinde ki shall not kelimesidir.

No I shan't -- No I şant

(Günümüz İngilizcesinde kullanılmıyor olmasına rağmen yinede kullananlar var)

2 yıl önce

zubiz
zubiz

Modern İngilizce'de "belive" diye bir kelime yok. Nereden duydunuz bunu?

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

Olur diye dusunuyorum, belive ile believe arasindaki tam fark nedir bilmiyorum ama. Isterseniz raporlayin, moderatorler de dogru bulursa eklerler.

2 yıl önce

SeTaAr
SeTaAr

"going to" yerine "gonna" da kullanılıyor

2 yıl önce

Ali172798

Gonna yazınca kabul etmiyor

1 yıl önce

LordSagan

Çok sokak ağzı olmuş

1 yıl önce

Aliqli
Aliqli

Belive diye bi kelime yok arkadaslar kelimenin dogru yazimi believe

1 yıl önce

FamousMan
FamousMan

Aynen

1 yıl önce

Bera703350

Who's gonna believe me neden olmuyor?

1 yıl önce

zeynep01122004

Türkçede hata var kim bana inanacak olmalıydı

1 yıl önce

receptoklu

Bu believe ile believe in nerelerde kullaniyor bir turlu cozemedim.. Nerede in kullanicaz nerede kullanmicaz

2 yıl önce

incikin_
incikin_
believe x= doğru olup olmadığına/birinin doğruyu söyleyip söylemediğine inanmak:

• I believe him. (=Ona inanıyorum/inanırım. Bence doğruyu söylüyor.)
• Do you believe that story? (=Şu hikayeye inanıyor musun? Sence doğru mu?)

believe IN x= 1) varlığına inanmak; 2) desteklemek, prensip/felsefe olarak benimsemek.)

I believe in him. (=Ona inancım tam. Onu destekliyorum ve ona güveniyorum.)
I believe in democracy. (=Demokrasiye inancım tam. Onu destekliyorum.)
I believe in miracles. (=Mucizelerin varlığına inanırım. Bence mucize diye bir şey var.)
Do you believe in ghosts? (=Hayaletlerin varlığına inanır mısın?)

2 yıl önce

Jon.Targaryen

Yukarıdaki örnekte konu yeterince açık aslında,

believe (Kim inanacak bana? - Ben kime inanacağım? - Sana kim inanır?) gibi söylemlerde kullanılır.

believe in (Ben Allah-a inanırım - Ben din-e inanırım - Ben sihir-e inanırım) gibi söylemlerde kullanılır.

believe in çoğunlukla, çoğu insanın inandığı söylemlerde kullanılır.

2 yıl önce

Abdurrahma640829

Will ile going arasinda ne fark var.

1 yıl önce

iitenbilen

Kadir inanır

1 yıl önce