Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Elbise öğle yemeği için kötü değil."

Çeviri:The dress is not bad for the lunch.

2 yıl önce

3 Yorum


haki.76
haki.76

merhaba "to" neden kabul edilmiyor?

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

TO:

to: Yer, yön bildirir. -e/-a eki oluşturur.

  • I am going to the school. (Okula gidiyorum.) to, burada -a eki vermiş.

Aynı zamanda, fiillerden önce gelerek amaç bildirebilirler.

  • I am here to see you. (Seni görmek için buradayım) to, burada amaç cümlesi kurmuş, "için" getirilmesine sebep olmuş.

FOR:

*for: Zaman bildirir, amaç bildirir, durum bildirir.

  • I slept for 2 hours. (İki saatliğine uyudum.)

  • Is this book for me? (Bu elbise benim için mi?)

  • Is this dress nice for the party? (Bu elbise parti için iyi mi?)

  • I went there for you. (Oraya senin için gittim.)


TO VE FOR ARASINDAKİ BENZER İLİŞKİ:

İkisi de amaç bildirmek için kullanılabiliyor. Tek fark şu: to'dan sonra gelen kelime fiil olmalı, for'dan sonra ise isim olmalı.

  • I came to work. (Çalışmaya geldim.)

  • I came for work. (İş için geldim.)

Work, hem "çalışmak" hem de "iş" manasındadır. "Çalışmak" fiil, "iş" ise isimdir.

2 yıl önce

Erendincrr

Bunasil bir cumle? Hah

1 yıl önce