"Ein Mann isst einen Apfel."

Çeviri:Bir erkek bir elma yiyor.

February 5, 2016

15 Yorum


CesurCivciv

Ein Mann isst den Apfel - Bir adam elmayı yiyor Ein Mann isst einen Apfel - Bir adam elma yiyor (?)

June 29, 2017

ihsanatas

Elmanın artikeli der dir Nominativ ein Apfel den Apfel Akusativ einen Apfel bir elmayı olur sizce

February 5, 2016

Selcen_Ozturk

peki bu mantıkla, "Bir erkek bir elma yiyor" nasıl denir size göre?

February 6, 2016

ihsanatas

"Ein Mann isst ein Apfel." bence

February 6, 2016

Selcen_Ozturk

Hayır. Almancada yazdığınız cümlenin bir anlamı yok. Türkçede ismin -i halini alan bir fiil, belirli bir nesneden bahsederken nesneye -i hali eklenir ama belirsizden bahsedilirken eklenmez. Halbuki Almancada bir fiil akkusatif alıyorsa, nesne belirliyken de belirsizken de alır, ama kullanılan artikel bunun belirli olup olmadığını gösterir.

comment/13178136

comment/13339297

February 6, 2016

ihsanatas

Teşekkürler anladım.

February 6, 2016

yusufbesiktas

ha yiyiyor ha yiyor

July 27, 2017

dilkatliam

bir almayı olması gerekmiyor muydu

January 13, 2018

asl94546

Bir erkek bir elmayı yiyor/yer. Bu cümleyi çevirebilir misiniz?

October 18, 2016

4Cigdem7

ein Mann isst einen apfel

November 17, 2016

DuruTEZCAN1

Yer derse herzaman olur ama yiyor o anda anlamına gelir

January 6, 2018

kaan189724

adam elmayı yiyor yazdım neden yanlış çıktı

November 26, 2016

Aoo_1453

einen Apfel. Elmayı demek degil mi

March 13, 2017

nal646561

'Elemeyi' olmali 'einen' akusativ

January 19, 2019

drop832693

Bir erkek BİR elma yiyor olmasi gerek miyor mu

May 12, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.