Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Koty mają dziewięć żyć."

Tłumaczenie:Cats have nine lives.

2 lata temu

8 komentarzy


Dorota64

dlaczego nie może być "the cats have nine lives"

2 lata temu

AnnaWojtko1

Może być.

1 rok temu

WarsawWill
WarsawWill

Jest stała wyowiedź, która dotyczy kotó w ogóle ("cats"), nie do konkretnej grupy kotów ("the cats").

1 rok temu

misiek0408

czemu nie może być lifes ?

1 rok temu

buskes76

life - liczba pojedyncza,
lives - liczba mnoga.
ot taki mały wyjątek.
UWAGA; nie mylić tego rzeczownika z czasownikiem live - żyć który w 3 os. l. poj. piszemy identycznie; "On żyje (/mieszka) ..." - "He lives ..."

1 rok temu

miss.malfo

Czemu w tym zdaniu napisanie:"Cats have got nine lives" a nie "have nine lives" jest niepoprawne?

2 lata temu

buskes76

wg mnie też ok, więc mam nadzieję że zgłosiłaś

1 rok temu

WarsawWill
WarsawWill

To możliwe, ale "Cats have nine lives" jest mniej więcej stały wyraz (nawet w BrE). W Google to 12:1, "have:have got".

1 rok temu