"They will register for school next month."

Překlad:Oni se zapíší příští měsíc do školy.

před 3 roky

21 komentářů


Nowis8

Nevím jak vám, ale mně tedy přijde uznatelný překlad "Budou se přihlašovat do školy příští měsíc." rozhodně divnější, než můj neuznaný "Budou se hlásit do školy příští měsíc." Významový rozdíl v tom nevidím, ale asi jsem ještě neslyšel nikoho nikdy říct "Budu se přihlašovat...."

před 2 roky

MALDA512

Příští a nebo další není rozdíl. ovšem tady asi jo :-))))))

před 3 roky

Voyta
Mod

Je v tom rozdíl. "Příští měsíc" znamená měsíc po aktuálním měsíci, kdežto "další měsíc" znamená měsíc po měsíci, o kterém jsme se právě bavili. A bylo by to "They will register for school the next month."

před 3 roky

MALDA512

Ok :-) Sice to rozdíl není ale nechci tady dělat právnické rozbory významu slov. obecně je to uplně stejné. Příští měsíc jedu na dovolenou.. Další měsíc jedu na dovolenou. Každý komu tohle řeknu v červnu pochopí, že jedu na dovolenou červenci. I ten amík to pochopí. :-)

před 3 roky

Voyta
Mod

Pochopí, ale správně to není. Já o tom nerozhodl.

před 3 roky

donfrolimo

To je sice pravda, ale jak poznáte, co je myšleno tím next? Můžu se s někým bavit o tom, že pojedu v srpnu na dovolenou a další měsíc se zapíší děti do školy. Ovšem takový rozhovor se může konat klidně v únoru. Proto pokud překládáme z angličtiny do češtiny, dovoluji si tvrdit, že plausibilní jsou obě varianty. Ze samotné věty není jasný jazykový kontext.

před 2 roky

Voyta
Mod

Opět říkám, že "další" a "příští" měsíc se v angličtině dají rozlišit jako "the next month" a "next month". Takže v únoru klidně můžete říct "I will go on a vacation in August and my children will register for school the next month".

před 2 roky

donfrolimo

To sice dají, ale nejsem si moc jistý, že se to vždy striktně rozlišuje. Ale beru to. Díky za odpověď.

před 2 roky

Black759244

Nadchazejici?

před 3 roky

widle

Upcoming. :)

před 2 roky

Jitka709231

register je zapsat se ( tzn. zvratné)?

Já jsem napsala " příští měsíc budou zapisovat do školy ( tj. bude zápis)-to nelze?

před 2 roky

Voyta
Mod

To je zajímavá úvaha, ale spíše ne. "I will register him for school" by možná šlo jako "Zapíšu ho do školy", i když tím si taky nejsem jist. Ale v "I will register for school" bych neviděl nic jiného, než že se do školy zapíše ten, kdo to říká.

před 2 roky

triopic

Proce neni clen pred school?

před 2 roky

kacenka9
Mod

school, church, home a bed (a asi par dalsich) je nepouzivaji. Mohou byt vyjimky, kdy z nejakeho duvodu myslite nejakou konkretni skolu, ale bezne se u techto vynechava

před 2 roky

Ivo494484

v příštím měsíci nebo příští měsíc není totéž?

před 2 roky

jgstcd

Podle mne, neni.

před 2 roky

Jirshi

Neuznalo mi to "Oni se registrují do školy příští měsíc". Myslel jsem, že už se slovo registrace, registrovat používá běžně.

před 2 roky

kacenka9
Mod

Coz o to. My slovo registrovat bereme, ale v budoucim case. Tedy formy 'budou registrovat' nebo 'zaregistruji se'

před 2 roky

LubomirBal

Moja odpoveď bola " Do školy se zapíší příští měsíc" a neuznali mi to asi blbý slovosled i keď tá veta nebola použita v žiadnom kontexte

před 2 roky

widle

Tenhle slovosled ještě chyběl v seznamu, doplnila jsem to.

před 2 roky

LukDohnal1

Když se vratím k té zvratnosti. Jak by se tedy preložila věta: "Do školy budou registrovat příští měsíc." ?

před 1 rokem
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.