1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Ich sehe es mir sofort an."

"Ich sehe es mir sofort an."

Çeviri:Ben ona hemen bakarım.

February 11, 2016

4 Yorum


deti1959

Burada "mir" bulunmasını biri açıklayabilir mi?


namerup

das Reflexivverb. Dönüşlü fiiller Konusunu inceleyebilirsin.

Olayı kendimce şöyle açıklayabilirim.

Örneğin "Ich washe mich" -> Yıkanıyorum demek. Yani kendi kendimi yıkıyorum da denebilir. Bunu da "Ben yıkıyorum beni." olarak çevirebiliriz. Kendim(i) yıkıyorum dediğimizde kendimizi işaret ettiğimizden -i hali (Akkusativ) olur. Ich -> mich (Akk)

Ich sehe mir es sofort an. Bu cümleyi de kendimi bir yer(e) bir şey(e) baktırıyorum gibi düşünüyoruz. Burada bakılacak şeye bir yönlenme var. Yani bakma eylemini yaparken bakılacak şeye doğru yöneliriz. -e hali (Dativ) olur.
Ich -> mir (dativ) Ben kendime ona bakma eylemini yaptırıyorum gibi düşünebiliriz.

Ich sitze mich -> Oturuyorum. Bir yere otururken aslında kendimizi bir yere oturturuz.

Ich ziehe mich an-> Üzerimi giyiniyorum. Aslında kendimizi giydiririz.

Ich freue mich -> Seviniyorum. Aslında kendimizi sevindiririz.


namerup

"Ich sehe mir es sofort an." olmazı gerekmez mi?


Sezen141280

Buradaki fiil ansehen öyleyse? Bakmak, bakım yapmak anlamında?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.