Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"My kitchen uses gas."

Překlad:Moje kuchyň využívá plyn.

před 2 roky

4 komentáře


Rad74ish

chápu, že tento program nemá učit češtinu, ale tuto větu by nikdo neřekl. V kuchyni mám plyn. Vařím na plynu. Stejně jako věta You are right se nepřekládá jsi pravdivý ale máš pravdu, prostě dojde ke změně slovesa.:)

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Já chápu, co tím myslíte, ale věta "My kitchen uses gas" zkrátka není to samé jako "V kuchyni mám plyn" a už vůbec ne "Vařím na plynu". Překladatelství je o tom, co nejpřesněji vystihnout podstatu toho co bylo řečeno ve druhém jazyce. A když to jde přeložit doslovně a cílový jazyk s tím nemá problém, není důvod to překládat jinak.

před 2 roky

Chatulov
Chatulov

Tak tady je to ještě trošku složitější v tom, že "kitchen" v angličtině neznamená jen místnost - kuchyň ale také kuchyňskou linku (pracovní kuchyňskou desku na které se také vaří) . "My kitchen uses gas by tedy" klidně mohlo být přeloženo i jako "moje varná deska je na plyn" " moje kuchyň je na plyn" Atd. I když v češtině varnou desku vnímáme jako součást sporáku a ne kuchyňské linky, v angličtině se celé kuchyňské lince včetně sporáku říká také kitchen.

před 2 roky

xaver154979

Moje kuchyně je na plyn.

před 3 měsíci