"¡Que llueva!"

Traducción:Que plogui!

February 11, 2016

8 comentarios


simsegurap

Per què no "Que ploga!"?

February 11, 2016

chisssei

No existeix ploga. Ploure és un verb de la segona conjugació com "moure" "seure" "treure" i els imperatius de la tercera persona del singular acaben amb -i. Que plogui/mogui/segui/tregui/cogui/faci/vegi/aprengui També els de la primera i tercera conjugació: Que canti/dormi/mori/estudiï/matriculi/somiï/jugui

June 4, 2016

simsegurap

Ho sent ("sento") molt però tant jo com milions de catalanoparlants utilitzem formes verbals que existeixen des de fa segles. I entre elles, només unes poques no coincideixen amb les del català central : "Que ploga, moga,traga,coga,veja,aprenga" i de la primera i tercera conjugació :"Que cante,dorma,mora(muiga"),estudie,matricule,somie,jugue..." No pretenc amb això substituir les formes del model que proposa el DUOLINGO, simplement evitar que algú que ha sentit les altres formes no es crega que estan malament.

June 5, 2016

chisssei

Ah! D'acord, ja ho entenc. Sento el meu error. Sé que el català estàndard està basat en el català central i, els d'aquí, malauradament, no estem acostumats a sentir altres formes verbals. Per sort he tingut professors els quals els ha agradat sempre mirar-se la llengua en una visió pandialectal (inclusiva amb les característiques de tots els dialectes de la llengua). El que jo entenc és que Duolingo pretén agafar simplement com a correcta la versió estàndard. Si prengués també totes les versions de cadascun dels dialectes, es mereixeria un 10. Ara bé, és una feinada ben grossa perquè tenim una llengua d'allò més complicada dialectalment (t'estime, t'estimo, t'estim, per posar un exemple fàcil, però no acaba aquí, també hi ha molts substantius diversos: xíndria, espill, granera...). I també caldria veure què és correcte i què és interferència amb altres llengües (castellà, francès, italià...).

June 5, 2016

simsegurap

No vull allargar-ho, però quan dius DUOLINGO i "versió correcta",supose que et refereixes només pel que fa al català ja que si ho compares amb el castellà, encara que només siga per l'ús que en faig jo en les traducccions de l'anglés ,l'alemany,el portugués i l'italià, la "feinada", ja la tenen feta. Simplement van admetent , des d'un model majoritàriament americà que no sabria localitzar estatalment, qualsevol variant que els arriba.

June 6, 2016

chisssei

Sí, sí, però pensa que aquesta versió catalana té poc temps de vida. Estic d'acord que s'ha d'acceptar tot allò dialectal però tenint en compte que no sigui interferència :)

June 6, 2016

bearlover4

És injust, em diu que ploga està malament dit quan és també normatiú, sols dona per correcte el terme del dialecte central, hi ha que corregir astò.

July 17, 2018

Maite654805

No creo que sea justo hablar de injusticia. Como podemos leer en el hilo anterior, es mucho trabajo incluir todas las variedades, pero aun así me consta (por lo que he visto en otros ejercicios) que esa es la voluntad. Pero hay que hacerlo... y lleva tiempo...

Te recomiendo que para ayudar a quienes pueden incluir la opción que señalas, lo reportes.

August 7, 2018
Aprende catalán en solo 5 minutos diarios. Completamente gratis.