"I have walked around."

Vertaling:Ik heb rondgelopen.

February 12, 2016

10 opmerkingen


JanHornstr

Waarom niet: "Ik liep rond"

September 1, 2017

El2theK

Omdat de zin in de present perfect staat en het gebruik van de present perfect is niet gelijk aan de van de onvoltooid verleden tijd in het Nederlands.

https://onzetaal.nl/taaladvies/verleden-tijd-ik-fietste-heb-gefietst/

September 1, 2017

JanHornstr

Thanks for the reaction!

September 1, 2017

hendy3

wat is er fout aan : ik heb rond gelopen?

February 12, 2016

hendy3

ik heb wat gelopen staat er, je hebt het verkeerde woord gebruikt????????????/..................... als ik schrijf ik heb rondgelopen , en de vertaling hierboven geeft aan ik heb rondgelopen

February 12, 2016

Davej854884

Is there a simple rule for past tense ending in D or T. I seem never to guess correctly.

October 26, 2017

JanHornstr

If the "Ik-vorm" of the verb ends with the letters "k, f, s, ch, p" the past tense gets "te" (regular verbs!). With other letters "de". horen: ik hoor - hoorde - gehoord // branden: ik brand - brandde - gebrand // wachten: ik wacht - wachtte - gewacht // straffen: ik straf - strafte - gestraft.

October 26, 2017

Davej854884

Thanks Jan, Now at least I have been given a clue. DJR

October 27, 2017

letsrockltd

This is also known as the 't kofschip rule. https://en.wikipedia.org/wiki/%27t_kofschip

November 3, 2017

--Mars--

wat is er fout met "ik liep rond"

April 3, 2019
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.