"I have walked around."

Vertaling:Ik heb rondgelopen.

2 jaar gelden

10 opmerkingen


hendy3
hendy3

wat is er fout aan : ik heb rond gelopen?

2 jaar gelden

hendy3
hendy3

ik heb wat gelopen staat er, je hebt het verkeerde woord gebruikt????????????/..................... als ik schrijf ik heb rondgelopen , en de vertaling hierboven geeft aan ik heb rondgelopen

2 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Gebruik de volgende keer de groene knop die bij de opdracht staat om het te melden, met "mijn antwoord moet goedgerekend worden" kunnen wij zien wat uw antwoord was.

2 jaar gelden

JanHornstr
JanHornstr

Waarom niet: "Ik liep rond"

1 jaar gelden

El2theK
El2theK
Mod

Omdat de zin in de present perfect staat en het gebruik van de present perfect is niet gelijk aan de van de onvoltooid verleden tijd in het Nederlands.

https://onzetaal.nl/taaladvies/verleden-tijd-ik-fietste-heb-gefietst/

1 jaar gelden

JanHornstr
JanHornstr

Thanks for the reaction!

1 jaar gelden

Davej854884

Is there a simple rule for past tense ending in D or T. I seem never to guess correctly.

11 maanden geleden

JanHornstr
JanHornstr

If the "Ik-vorm" of the verb ends with the letters "k, f, s, ch, p" the past tense gets "te" (regular verbs!). With other letters "de". horen: ik hoor - hoorde - gehoord // branden: ik brand - brandde - gebrand // wachten: ik wacht - wachtte - gewacht // straffen: ik straf - strafte - gestraft.

11 maanden geleden

Davej854884

Thanks Jan, Now at least I have been given a clue. DJR

11 maanden geleden

letsrockltd
letsrockltd

This is also known as the 't kofschip rule. https://en.wikipedia.org/wiki/%27t_kofschip

11 maanden geleden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.