Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"When do they walk?"

Překlad:Kdy se procházejí?

před 2 roky

5 komentářů


Vlcek1942

Dovolte mi pár otázek: ,,When do they had walked." = kdy šli (kdy se procházeli)? ,,When do they walked." je to stejné, akorát je to minulý čas obyčejný? A ,,When do they went." je to stejné jako předchozí? Když ne, tak jak je to s časováním slovesa "walk"? Jaký tvar tohoto slovesa je v minulém, předminulém, předpřítomném a předpřítomném průběhovém čase (snad jsem na nějaký nezapomněl)?

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Otázka s "do" se dá dělat pouze v přítomném čase, v minulém se dá použít otázka s "did", "have" nebo "had". Takže všechny věty, které jste sem napsal, jsou špatně. Kromě toho, tvar slovesa v minulém čase (went) se v otázce nedá použít nikdy.

Pokud byste chtěl vědět rozdíl mezi "Where did they walk?" a "Where did they go?", první bych přeložil jako "Kudy šli?" (tedy kudy se procházeli, otázka na oblast pohybu) a druhou jako "Kam šli?" (otázka na cíl jejich cesty, a nemusí se nutně jednat o cestu pěšky).

Tvary sloves jsou dejme tomu tři - přítomný (go, walk), minulý prostý (went, walked) a příčestí minulé (gone, walked), které se používá ve zbylých minulých časech. Takže příklady:

I go. I am going. I went. I was going. I have gone. I have been going. I had gone. I had been going. I will go. I will be going. I will have gone.

Where do they go? Where are they going? Where did they go? Where were they going? Where have they gone? Where have they been going? Where had they gone? Where had they been going? Where will they go? Where will they be going? Where will they have gone?

před 2 roky

Vlcek1942

Naprosto vyčerpávají odpověď. Děkuji mnohokrát.

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Ani ne, povedlo se mi úplně zapomenout na průběhové časy. Přidal jsem ještě i otázky, aby to bylo kompletní.

před 2 roky

Jana985555
Jana985555

Nemohla by otázka znít Kdy chodí na procházky?

před 1 rokem