Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Šel jsem, protože jsem o ní slyšel týden předtím."

Překlad:I went because I had heard about her the week before.

před 2 roky

11 komentářů


Vlcek1942

V čem je špatně: ,,I went because I had heard about her the week ago." ? "week ago" není "před týdnem" ? A jaký je tedy v překladu význam tohoto slovního spojení?

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Jednak "the week ago" neexistuje. Existuje "a week ago" (před týdnem, míněno od této chvíle) a "the week before" (týden předtím, míněno před událostí, o které se právě bavíme).

před 2 roky

Vlcek1942

Jen ještě jeden dotaz: proč se ve spojení "week ago" na začátku používá neurčitý člen "a"? Z jakého důvodu se tam nemůže použít určitý člen "the" ?

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Těžko říct. Je to asi jako kdybyste česky řekl "před tím týdnem" místo "před týdnem". Nedává to moc smysl a taky jsem to nikdynikoho neviděl použít.

před 2 roky

sedmicka7a

Proč to nemůže být takhle: I went because I heard about her a week ago. Přijde mi to logičtější, když vím, kdy o ní slyšel, kdybych to nevěděla, tak pak bych použití předpřítomného času chápala.

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

"week ago" by bylo "... slyšel jsem o ni před týdnem". "a week before" je tyden pred tim necim (a uz to muze byt mesic zpatky). Tim, ze jsem sel, tak uz se to stalo v minulosti a mohlo to byt pred rokem klidne. A pred rokem a tydnem jsem o tom slysel

před 2 roky

robin.sk

Môže to byť : " I went because I heard about her the week before.", aký je rozdiel medzi i had heard / i heard v tejto vete?

před 1 rokem

nueby
nueby
Mod

Žádný, to "week before" jasně udává, jaké bylo pořadí dějů. Přidáno.

před 1 rokem

MartinKarlovec

Opet ve cviceni, kde se vybiranim slov sklada veta, je veta cela tucne na zacatku a jen to pozaduje ptvrzeni spravnosti. Proc?

před 8 měsíci

borecmisak

slovíčko the vůbec v nabídce nebylo!!!!!!

před 5 měsíci

borecmisak

opakovaně se mi na standardním nastavení monitoru nezobrazuje veškerá nabídka slovíček, zakrývá ji lišta s " kontrolou"

před 5 měsíci