1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Ich habe einen Pass."

"Ich habe einen Pass."

Çeviri:Benim bir pasaportum var.

February 14, 2016

7 Yorum


pilotmugo

çok teşekkür ediyorum.yazılan her yorumu okuyorum.bana çok katkısı oluyor.sadece gereksiz yere meşgul etmemek için geri dönmüyorum.elinize sağlık.böyle bir site hazırladığınız için tüm ekibe içtenlikle teşekkürler.tüm aile ve arkadaş çevresi herkese öneriyorum.


pilotmugo

biraz önceki benzer cümlede büyük babanın pasaportu var şeklinde cevapladım kabul etmedi.doğru cevap olarak pasaport büyük babada denildi.buna dayanarak pasaport bende dedim bu kez bunu kabul etmedi.aslında benim cevabım da yukardakinin aynısı.bu bölümü kullanmamın sebebi katkı sağlamak.program şu ana kadar gördüğüm en güzel ve kullanışlı bir program.yapanların eline sağlık.gördüğüm herkese tavsiye ediyorum.çok teşekkürler


Selcen_Ozturk

bunun bir sebebi var cunku cumle benzer, ayni degil :) sahiplik belirtirken, ya belirsiz artikel, ya da artikelsiz cogul, ya da artikelsiz sayilamayan nesne kullaniyoruz:

  • Ich habe einen Pass : Pasaportum var
  • Ich habe Pässe: Pasaportlarım var
  • Ich habe Wasser: Suyum var

ama belirli artikel kullandığınızda, bu sefer o belirli nesnenin kimde olduğunu söylemiş oluyorsunuz:

  • Ich habe der Pass: Pasaport bende
  • Ich habe deinen Pass: Senin pasaportun bende (Aslında bu cümle anlamanıza en yardımcı olacak cümle çünkü başkasının pasaportu size ait olamaz:)) aitlik bildiren (dein gibi) kelimeler de belirlilik gösterir.

Umarım okursunuz çünkü genelde sorduğunuz sorulara cevap verdiğimizde tekrar dönmüyorsunuz. Bir sorunun cevabını okuduğunuzda diğer soruları daha rahat anlarsınız diye düşünüyorum. Kolay gelsin.


Yldrm492893

Bu açıklamalar bana da iyi geldi,teşekkür ederim.


Pro848809

Nolur beni takip et seni takip ederim


Ute-Marion

"Ich habe der Pass: Pasaport bende" doğru değil Doğru: Ich habe den Pass

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.