1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Ich gehe weg."

"Ich gehe weg."

Çeviri:Ben gidiyorum.

February 14, 2016

6 Yorum


pilotmugo

yoldayım aynı anlama gelmezmi


YektaDogan

Duruma göre aynı anlama gelebilir türkçe üzerinden düşündüğümüzde ama sorudaki verilen cümlenin tam karşılığı olmayacaktır cevap olarak. Şöyle ki almancada şimdiki zaman ile geniş zaman ayrımı yok, konuşmanın akışından ve varsa zaman belirten kelimelerden anlaşılır. Yoldayım dendiğinde yola çıkılmış ve gidilmekte olduğu anlaşılır ama örnekteki cümle gitme eylemi başlamadan da kullanılabilir.


KissMyAdonis

Ich gehe yeterli weg e gerek yok


ardorados

weg burada aslında biraz uzaklara gidiyorum gibi bir anlam katıyor diye düşünüyorum.


KissMyAdonis

yola koyuluyorum anlamında aslında fakat o zaman onu yazmalıydı türkçesine


Gluslu0

yola gidiyorum neden olmuyor

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.