"Ich gehe weg."

Çeviri:Ben gidiyorum.

February 14, 2016

6 Yorum


pilotmugo

yoldayım aynı anlama gelmezmi

February 14, 2016

YektaDogan

Duruma göre aynı anlama gelebilir türkçe üzerinden düşündüğümüzde ama sorudaki verilen cümlenin tam karşılığı olmayacaktır cevap olarak. Şöyle ki almancada şimdiki zaman ile geniş zaman ayrımı yok, konuşmanın akışından ve varsa zaman belirten kelimelerden anlaşılır. Yoldayım dendiğinde yola çıkılmış ve gidilmekte olduğu anlaşılır ama örnekteki cümle gitme eylemi başlamadan da kullanılabilir.

February 17, 2016

KissMyAdonis

Ich gehe yeterli weg e gerek yok

January 15, 2017

ardorados

weg burada aslında biraz uzaklara gidiyorum gibi bir anlam katıyor diye düşünüyorum.

February 21, 2017

KissMyAdonis

yola koyuluyorum anlamında aslında fakat o zaman onu yazmalıydı türkçesine

March 16, 2017

Gluslu0

yola gidiyorum neden olmuyor

November 19, 2017
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.