Duolingo is the most popular way to learn languages in the world. Best of all, it's 100% free!

"Ich gehe weg."

Translation:Ben gidiyorum.

0
2 years ago

6 Comments


pilotmugo

yoldayım aynı anlama gelmezmi

0
Reply2 years ago

YektaDogan
YektaDogan

Duruma göre aynı anlama gelebilir türkçe üzerinden düşündüğümüzde ama sorudaki verilen cümlenin tam karşılığı olmayacaktır cevap olarak. Şöyle ki almancada şimdiki zaman ile geniş zaman ayrımı yok, konuşmanın akışından ve varsa zaman belirten kelimelerden anlaşılır. Yoldayım dendiğinde yola çıkılmış ve gidilmekte olduğu anlaşılır ama örnekteki cümle gitme eylemi başlamadan da kullanılabilir.

0
Reply2 years ago

KissMyAdonis

Ich gehe yeterli weg e gerek yok

0
Reply1 year ago

ardorados

weg burada aslında biraz uzaklara gidiyorum gibi bir anlam katıyor diye düşünüyorum.

0
Reply1 year ago

KissMyAdonis

yola koyuluyorum anlamında aslında fakat o zaman onu yazmalıydı türkçesine

0
Reply1 year ago

Gluslu0

yola gidiyorum neden olmuyor

0
Reply8 months ago