"Ich gehe weg."

Çeviri:Ben gidiyorum.

2 yıl önce

6 Yorum


pilotmugo

yoldayım aynı anlama gelmezmi

2 yıl önce

YektaDogan
YektaDogan

Duruma göre aynı anlama gelebilir türkçe üzerinden düşündüğümüzde ama sorudaki verilen cümlenin tam karşılığı olmayacaktır cevap olarak. Şöyle ki almancada şimdiki zaman ile geniş zaman ayrımı yok, konuşmanın akışından ve varsa zaman belirten kelimelerden anlaşılır. Yoldayım dendiğinde yola çıkılmış ve gidilmekte olduğu anlaşılır ama örnekteki cümle gitme eylemi başlamadan da kullanılabilir.

2 yıl önce

KissMyAdonis

Ich gehe yeterli weg e gerek yok

1 yıl önce

ardorados

weg burada aslında biraz uzaklara gidiyorum gibi bir anlam katıyor diye düşünüyorum.

1 yıl önce

KissMyAdonis

yola koyuluyorum anlamında aslında fakat o zaman onu yazmalıydı türkçesine

1 yıl önce

Gluslu0

yola gidiyorum neden olmuyor

10 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.