"Sen öğleden sonra ne yaparsın?"

Çeviri:What do you do in the afternoon?

2 yıl önce

4 Yorum


osmanakbyk

Ikinci do olmak zorunda mi

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

Evet, sorumuzun Ne yaparsin yerine Ne yersin oldugunu dusunun. Ceviri "What do you eat?" olur degil mi ? Yani soyle, birinci "do" sabit kalir ve cumledeki gorevi yardimci fiil olmasidir. Birinci "do" yardimci fiilken, ikincisi ise asıl fiildir.

  • What do you do? (ne yaparsin)
  • What do you eat? (Ne yersin)

Cumleyi gelecek zaman olarak da aciklarsam sanirim daha iyi anlayabilirsiniz farki.

Gelecek zaman yapisi "will"i kullanacagiz:

  • What will you do? (Ne yapacaksin?)

Will burada yardimci fiildir, az once "do" yardimci fiilinden bahsederken dedigim gibi, "will" de yardimci fiil oldugundan dolayi sabit kalir. Ayni "do"nun sabit kalacağı gibi

2 yıl önce

zennur.123

Bu açıklama süper olmuş teşekkür ediyorum

2 yıl önce

efegirayil

yattı uyudu in the afternoon

2 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.