1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Du trinkst einen Liter Wasse…

"Du trinkst einen Liter Wasser."

Çeviri:Sen bir litre su içiyorsun.

February 18, 2016

4 Yorum


tepkisel

Rapor olarak da bildirdim ancak yanlis biliyorsam diye aydinlmak istedim. bu yüzden buraya da yazma ihtiyaci hissettim.

"einen Liter Wasser" akk. hali kullanilmis. yani "suyu iciyorsun" dogrusu degilmi.


Selcen_Ozturk

iyi ki yazmissiniz o zaman :) Almancada bir fiil akkustiv aliyorsa, belirli nesne icin de (das Wasser - suyu), belirsiz nesne icin de (einen Liter Wasser bir litre su, ya da Wasser su) alir. Burada belirliligi belirleyen belirli artikel der die das ve turevleri ve belirsiz Artikel ein ve turevleri. Burada acikca belirsizlik var.

"Bir litre suyu icer" de kabul edilebilir fakat sdece bazi durumlarda ve cok daha az kullanilan bir tabir ve kesinlikle daha iyi bir ceviri degil


tepkisel

tesekkür ederim.


humetin
  1. Du trinkst Wasser.

  2. Wie viel Wasser trinkst du?

  3. Ein Glas Wasser trinkt

  4. DER Liter - Ein Liter

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.