1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Du liest!"

"Du liest!"

Çeviri:Okuyorsun!

February 20, 2016

23 Yorum


strange.r

ünlem işaretini görünce emir cümlesi sandım, nası iş bu almanca


tubangr

Liest. Ne demek


rsd.r

Kelimenin üzerine tıkladığınızda gösteriyor çevirisini. Aslında kelime liest değil "lese" yani "okumak" . "liest" ise "lese"nin "sen" şahsına göre çekimi, Tükçedeki "-sun" gibi. Yani "Sen okuyorsun" demek. Türkçede “sen okuyorsun” ya da “okuyorsun” diyebiliriz fakat Almancada “du liest” diyorlar, sadece “liest” demek mümkün değildir. Yani Türkçede olduğu gibi Almancada özneyi atmamız mümkün değildir. - https://www.duolingo.com/skill/de/Akkusativ


baeykhan_back

Güzel bir yazı olmuş ama lese degil fiilin kendisi "lesen"


Puthinatorr

Liest okumak anlamındadır


4915775671666dm

Lesen fiilinin ozneye gore cekimlenmis hali İch lesse du liest er liest diye uzar gider anlayacagin


4915775671666dm

Filleri ogrendigin zaman ek olarak oznelere gore nasil bir bicimde cekimlendigini de bilmen lazim


evvalSude7

Yanlışlıkla "sen oku" yazıp bıraktım. Yanlışmış


Haldundac

Sadece oku yazdim ben böyle anladım. Niye unlem koydunuz alamanlar hep kaba


Serdar309409

Okursun değil! Okuyorsun imiş!!


rizarizaoglu

Okuyor yazdim kabul ettmedi okuyorsun olacak diyor ayni sey degil mi ?


2rakam9harf

"Oku" olarak çeviremez miyiz bunu? "Oku" kelimesi nasıl yazılıyor?


Glse302235

Ben doğrusunu söylüyorum uygulama anlamıyo


halim479518

Sen okuyorsun yazdim kabul etmedi neden


Emir271259

Şimdiki zamanın çekimi tam olarak nerede? Mesela bu cümlenin şimdiki zaman mı gelecek zaman mı olduğunu nereden anlıyoruz? Yoksa bu sorular için erken mi?


zeynep.h.

Bir harf hatasından yanlış saydı hmmm keşke anlayışlı olsalar


maallah756059

Sen okuyorsun veya okuyorsun neden sen okuyorsunnu kabul etmiyor


liberateds1

Okuyorsun yazdım ama sonuna ünlem işareti koymadığım için yanlış dedi :D az önce aynı şeyi kendisi ünlemsiz yazdı ve okunuşuda aynıydı bune saçmalık ben bir daha canım yenilensin diye saatlerce beklemek zorundamıyım ne aptal uygulama

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.