1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Du liest!"

"Du liest!"

Çeviri:Okuyorsun!

February 20, 2016

15 Yorum


strange.r

ünlem işaretini görünce emir cümlesi sandım, nası iş bu almanca

February 20, 2016

tubangr

Liest. Ne demek

August 11, 2016

rsd.r

Kelimenin üzerine tıkladığınızda gösteriyor çevirisini. Aslında kelime liest değil "lese" yani "okumak" . "liest" ise "lese"nin "sen" şahsına göre çekimi, Tükçedeki "-sun" gibi. Yani "Sen okuyorsun" demek. Türkçede “sen okuyorsun” ya da “okuyorsun” diyebiliriz fakat Almancada “du liest” diyorlar, sadece “liest” demek mümkün değildir. Yani Türkçede olduğu gibi Almancada özneyi atmamız mümkün değildir. - https://www.duolingo.com/skill/de/Akkusativ

August 31, 2016

BLGSYR

Güzel bir yazı olmuş ama lese degil fiilin kendisi "lesen"

November 4, 2018

Puthinatorr

Liest okumak anlamındadır

September 30, 2016

AydoraAktr

Okumak

April 29, 2017

EmineBassa

Okuyorsun demek

December 11, 2017

EmineBassa

Okuyorsun demek

December 11, 2017

Azranur552355

Okumak

July 4, 2019

Haldundac

Sadece oku yazdim ben böyle anladım. Niye unlem koydunuz alamanlar hep kaba

February 13, 2017

evvalSude7

Yanlışlıkla "sen oku" yazıp bıraktım. Yanlışmış

October 23, 2016

BLGSYR

.... und ich höre.

November 4, 2018

Serdar309409

Okursun değil! Okuyorsun imiş!!

July 11, 2019

rizarizaoglu

Okuyor yazdim kabul ettmedi okuyorsun olacak diyor ayni sey degil mi ?

August 1, 2019

2rakam9harf

"Oku" olarak çeviremez miyiz bunu? "Oku" kelimesi nasıl yazılıyor?

August 18, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.