Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Oni mi nedovolí mít psa."

Překlad:They do not let me have a dog.

před 2 roky

10 komentářů


pabouk
pabouk

Nemá to bý správně spíš takto? "They do not allow me to have a dog." V překladu na Androidu, kde se vybírá z nabídky slov ale chybělo "to". Jestli tam " to" být nemá nebo nemusí, můžete prosím vysvětlit proč?

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

"They do not allow me to have a dog" je správný překlad. Pokud ale skládáte slova na Androidu, skládáte hlavní překlad, který zní "They do not let me have a dog" (viz záhlaví této diskuze) a v něm se slovo "to" nevyskytuje.

před 2 roky

pabouk
pabouk

Díky, nějak jsem si v hlavě zafixoval, že chci použít "allow" a neuvědomil jsem si, že "let" (na rozdíl od "allow" nebo "permit") se používá bez "to".

před 2 roky

dtzj3

proč tam prosím není budoucí tvar?

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Pochopitelně to může být i "They will not let me have a dog."

před 2 roky

Haluz1

Takže dovolit něco je v AJ "allow" a také "let me.."? Hlavně si nejsem moc jistý tím "let me". Vim, že "let" znamená někde něco nechat a tedy pochopil jsem spravne, že spojením "let me" znamená dovolit něco? Jak bych prosím vas tedy přeložil větu: nechali mě tady? Já bych ji přeložil takto: "They let me here". Děkuji moc

před 1 rokem

nueby
nueby
Mod

They left me here.

před 1 rokem

Zdeka985336

"Let" neznamená nechat někde něco, ale nechat, dovolit někomu něco udělat, "let me" tedy znamená dovolit něco mi, tady mít psa. Pak tedy let you=dovolit ti, let him=dovolit mu, let them=dovolit jim. "They do not let them have a dog." Oni jim nedovolí mít psa. https://www.helpforenglish.cz/article/2014031701-let-me

před 1 měsícem

slavkad

They do not permit me to have a dog. Preco je to zle?

před 1 rokem

ity762265

Proč je v nápovědě allow , když hlavní překlad požaduje let , které v nápovědě naopak neni ?

před 2 měsíci