1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Ich muss das Fenster öffnen."

"Ich muss das Fenster öffnen."

Çeviri:Ben camı açmak zorundayım.

February 22, 2016

9 Yorum


HenningBoh

Cam - Glas, pencere - Fenster


k.gokce

Söylediğiniz doğru ancak Türkçede "camı açmak" da kullanılmaktadır. Bu sebeple her ikisi de doğrudur.


ridvan.B

yanlış cam açılmaz pencere açılır.. konuşma dilince belki ama dil olarak yanlış.


SabineBergmann1

Cam = arabanin pencereyi


oduman77

Bu konuda güzel bir örnek vermişsiniz. Çünkü arabada açılan pencere değil camdır. :-)


yamanbey

pencereyi acmam gerekiyor neden olmadi sebebi nedir ?


messer689857

TDK Sözlüğüne göre:

Yapıları veya tren, vapur vb. ulaşım araçlarını aydınlatmak, havalandırmak amacıyla yapılan, çerçeve, cam, panjur, perde gibi eklentilerle daha kullanışlı bir duruma getirilen açıklık (pencere eşit değildir çerçeve)


mehmetfats

Pencere cevabini bazen kabul ediyor, bazen etmiyor.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.