1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Bu yatak soğuk."

"Bu yatak soğuk."

Çeviri:Dieses Bett ist kalt.

February 23, 2016

6 Yorum


Nejoski

Dieses "bu" mu demek? tüm artikellerde mi?


YektaDogan

'bu' diese demek, artikele göre çekimleniyor. Burada Bett artikeli das olduğu için dieses halini almış. Nominativ yani yalın haldeyken, masculine için dieser, feminine için diese, neuter için dieses ve çoğul durumlarda artikel die olduğu için yine diese olacaktır.


Nejoski

Yaa siz harikasiniz okullardaki hocalardan da iyisiniz be :D ayrintili anlatim icin çoook teşekkür ederim.


AlpGven

Dieses, "das" artikeli için "bu" demek örnek cümlede


Nilzania

Das Bett de diyebilir miyiz ?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.