1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I am wearing new shoes."

"I am wearing new shoes."

Překlad:Já mám na sobě nové boty.

February 25, 2016

19 komentářů

Řazení od nejlepšího příspěvku

MilanCerny

"Mám obuté/nazuté nové boty"

February 25, 2016

widle

Doplněno.

February 25, 2016

Jerry397211

A co "Obouvám si nové boty"?

September 7, 2016

widle

To by bylo "I am putting on new shoes."

"Wearing" znamená, že už je mám na sobě.

September 7, 2016

Jenda-48

Proto je to česky "Nosím nové boty" To je nejpřesnější překlad. Aspoň zkuste odpovědět, co je dle vás, špatně

June 3, 2017

widle

"Nosím" je něco dlouhodobějšího, soustavného. "I am wearing" znamená právě teď, v tomto okamžiku.

June 3, 2017

Jenda-48

Proto "Mám nové boty" znamená teď je mám obuté a jdu v nich. Protože jinak bych řekl " Koupil jsem si nové boty (A jsou někde doma). Ale nejdůležitější pro mne je, jak bych to přeložil z češtiny do angličtiny a jak chápu význam té věty. A v tom je shoda. A díky.

June 3, 2017

Jenda-48

A proč ne typicky česky "Já nosím nové boty" a hovorově " Mám nové boty " (na nohách, ne ve skříni, to je česky)

May 9, 2017

Ivo150846

Johny, myslim, ze typicky cesky by bylo "Jdu v novych botach". Mam nove boty je určitě cesky, ale neznamena to, že je mám právě na nohach...

January 2, 2018

widle

Ovšem "jdu" je podle stejné logiky taky nepřesné, protože v nových botách můžu klidně i sedět u večeře.

January 2, 2018

jenda48

Musím souhlasiti, ne však zcela. A věta I am wearing new gloves by v té logice ale znamenala, že jdu s navlečenými novými rukavicemi. To bychom pak mohli dojít k tomu, že překlad "I am wearing new shoes" by musel být "Já dnes užívám svých nových bot". Abych v nich mohl chodit, běhat, jet na kole, sedět v kině, restauraci či dopravním prostředku. Takže já dávám na to, že překlad přesný je ten, který nejlépe vystihuje kontext, ve kterém má být vysloven. Bohužel, zde kontextu není. Pak se asi volí ten nejčastěji používaný význam jako správný překlad, což osobně chápu jako logický argument. Ale díky vám oběma za příspěvek

January 2, 2018

jenda48

Neboj, už tě sleduju. A mám každé dva roky nové boty - diabetické. Však proto jsem výše uvedl překlad "Nosím nové boty", neb wear jest nositi ve smyslu nositi na sobě, tudíž míti oblečeno, obuto, nasazeno (klobouk, čepice i helmu) i navlečeno (rukavice).A ahoj jinde při cizelování překladů AE.

January 2, 2018

Roxie498662

Mám na sobě nové boty je špatně?

December 5, 2017

Karoliina765050

To by mel system prijmout, je to jeden ze spravnych prekladu.

April 11, 2018

Roxie498662

Nebere to ani " já mám na sobě nové boty". Už se mi to stalo podruhé. Je zadán naprosto stejný překlad a vyhodí to chybu.

December 5, 2017

StanJal

Podle mě, v nejčastěji užívané češtině je věta "Já mám na sobě nové boty" ,běžně vyslovována jako věta "mám nové boty". Nerozumím proč mi to nebylo uznáno.

December 6, 2017

Karoliina765050

Protoze bez kontextu nelze tvrdit, ze 'mam na sobe nove boty' a 'mam nove boty' je totez. Prvni veta jasne rika, ze je mam na sobe, zatimco druha veta rika, ze je vlastnim, ale jestli je mam na nohou, nebo doma v botniku, uz nerika. Proto to nebylo uznano.

April 11, 2018

[deaktivovaný uživatel]

    Nosím nové boty.

    June 9, 2018

Eva_Slivova

    Spíš by jsem to přeložila „Já nosím nové boty."

    May 21, 2019
    Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.