1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Balıkları yiyor."

"Balıkları yiyor."

Çeviri:Er isst die Fische.

February 25, 2016

15 Yorum


ESRAZKAN0

er ve sie 3. tekil sahis oldugu icin bunun ayrimini nasil yapicaz? anlayamiyorum soruda kadinmi erkekmi nasil anlayabilirimki er erkek sie kadin 3.tekilde, iyide soruda baliklari yiyor diye sordugunda er mi? sie mi? hangisini yazacagimi nereden anlayabilirim?


EmirkanAkg

Basit, anlayamazsın normalde böyle bir sitede erkek/dişi ayrımı yapmadan kabul etmesi lazım


Mina13682

Yanındaki fiilin ekine bakarak anlayabilirsin örneyin 3. Tekil yani o şahısında haben fiili habt olurken onlar anlamındaki sie de haben oluyor "estenten" Kuralından bunu çıkarabiliriz.


AliTaskoparan

"haben" fiili, kurallı fiil değildir. "Er/sie habt" olmaz, doğrusu "er/sie hat" veya "ihr habt" tır.


ErcanAvcii

Erkek olanda balık yiyor. Kız olanda Hund yazıyor


humetin

Ohne "die", geht es?


nuren121656

Ich weiße nicht.


Quatsssccch

Er frisst die Fische neden olmadi


Zuralfaa

Sanırım "frisst" sadece hayvanlarda kullanılıyor.


ala481016

Kavadan atın bişeyi ya ver sin gitsin


mikail_akbas

'Balıkları yiyor' insan mi hayvan mi belli değil. Frisst kullandım kabul etmedi...


SinemaSinema

Akkusativ olayını anlamalı.. Zor.


4915775671666dm

Bu cümlede neden die artikeli kullanılmış. Er isst die fische cümlesi ile er isst fische cümlesi arasindaki fark tam olarak nedir? Benim bildigim kadariyla cümlede çoğul bir isim kullanılmışsa die artikeli kullanmaya gerek yoktur. Ama bu cumlede kullanmasının nedeni bana daha cok sorunun yetersiz olmasi gibi geldi. Baliklari yiyor yetersiz bir cümle bu yüzden yanlış yaptım.


AliTaskoparan

BalıklarI yiyor. : Er isst DIE Fische. (Görülen, bilinen birden fazla balık)

BalığI yiyor. : Er isst DEN Fisch. (Görülen, bilinen bir balık)

Balık yiyor. : Er isst Fische.
veya

Er isst EINEN Fisch. (Herhangi miktarda balık veya herhangi bir balık)

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.