"I would have had money."

الترجمة:لكان معي مالاً.

February 25, 2016

21 تعليقًا


ASHRAFSHAW

الـ مش فاهم هحاول اوضح شويه هنا دي الحاله الرابعه ل if ــ Had+p.p / would have + p.p Ex_ If i had worked hard . i would have had a mony _ دي حاجه زي الندم كده كمان ف زي انا كان ممكن اساعدك بس مش معايا فلوس I would have help you. But i had no mony في كل الحالات مفيش اي حاجه تمت ف الماضي بس كان ف نيتك تعمل حاجه معينه بس ف حاجه تانيه منعت Could have و should have هشرحهم ف وقت تاني

July 22, 2017

hesko1

ياشباب الجملة بالصورة هذه ناقصة فلابد من if حتي يفهم باقي الكلام الافضل تكون كاملة مثلا
if I had worked I would have had money

August 19, 2017

hassan.abdu

Guys we are going to make group in ..whats app messenger .. just to practice our language if you want to share with us please send add in this number +249997023601 بعد اذن الادارة والاشراف علما بانه بعد انهاء المستويات لايوجد برامج اخر لممارسه الانجليزية شباب عاوزين نعمل قروب في برامج واتساب مسنجر لممارسة الانجليزية والاستفادة من بعض لو بدك تشارك ويانا ارسل اضافة للرقم +249997023601 وقروب علي الفيس بوك بارسال طلب صداقه علي الايميل hassan09004024@gmail.com ملحوظة الفكرة تهدف الي الاستفادة من بعض فقط لا غير شكرا دولينجوو

September 14, 2016

ali.qatrani_91

انا بصراحة هذا الموضوع الوحيد الي ما فهمتة من دولنجو، بلا زحمة ممكن احد يشرحلي الموضوع وكيفية تركيب الجمل.. شكرا لكم جميعاا

June 13, 2017

zzbo8

دائما نضع would + have+p.p ونكمل الجملة عادي، وتكون معنى الجملة "لكنت قد" يعني بالعامية "لو أني اشتغلت كذا كان الآن أنا غني " if i work that i would have been rich

would have ثابتة مع كل الأدوات been التصرف الثالث ل be وتكملة الجملة عادي

August 19, 2017

Nourdahik

الله يرضى عليكي يا آية افدتينا

April 3, 2018

alorabiabdullah

ياليت تنضمي معانا في مجموعة بالتلجيرام مخصص لتطوير مهارات (listening and reading) هذا رابط المجموعة https://t.me/joinchat/GquUKhHl1O0TYog7sKd9HA على برنامج التليجرام علشان كمان نحافظ على خصوصية المشاركين الدعوة تكون عن طريق رابط المجموعة. وشكرا

May 21, 2018

MohammadAl506543

نأمل من ادارة الموقع مشكورة على ماقدمته من خدمة للعرب ونحن في آخر المستوى .. فشكرها على ماقدمته لن يوفيها حقها .. نامل ان تيم عمل برامج تطويرية بعد اتمام المستويات .. كما أود استائنها ان كان هناك قروبات تطويرية لممارسة اللغة الإنجليزية .. شكرا

April 29, 2017

aimanshtayan

هناك خطأ نحوي...الصحيح " لكان معي مالٌ " و ليس " مالاً "...شكراً لكم.

August 4, 2017

mahrirabah

الجملة خاطئة نحويا والصواب لكان معي مال

September 27, 2017

AmazonGX

لكان عندي مال

September 22, 2016

rami63868

why add had ?

February 21, 2017

moharock

Because had for have in the finished .. do you understand now

May 20, 2017

Ali_Wael

no

January 21, 2018

Lubaba98

أتمنى لو تضيفون جمل كاملة شرط وجواب الشرط لنفهم أكثر

December 19, 2016

AymanQasem

أود لو كان معي مالا .. هل هذه الترجمة صحيحة

October 14, 2017

Rosered289159

I would have had money.

November 8, 2017

kareemtheh

الوداع دوولينغو سأنتقل للإسبانية

January 22, 2018

Fahad249665

لكان عندي مالاً لكان لدي مالاً لكان معي مالاً

October 27, 2018

HamoudMan

لكان لدي مالُُ

November 15, 2018

sukruaslan51

الصحيح: لكان معى مال.

December 11, 2018
تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.