1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Die Jungen lernen mit den Mä…

"Die Jungen lernen mit den Mädchen."

Çeviri:Oğlanlar kızlarla öğreniyor.

February 25, 2016

9 Yorum


emrezdemirde

Dativ cümlelerde çoğul olduğu zaman, die=den olur. Mesela; Ich spiele mit der Katze=Ben kedi ile oynuyorum. Ama! Ich spiele mit den Katzen=Ben kediler ile oynuyorum.


canilecana

Das Mädchen (kız) çoğulu: Die Mädchen (kızlar). Çoğullar Dativ halde artikel olarak den alıyor.


ErhanGkmen

"Oglanlar kızlarla birlikte öğreniyor" u kabuk etmedi. Neden?


turkersalihaz

Bende de aynısı oldu


isyankar3

Das artikeli hicbir zaman den olmaz. Ya dem olur ya da des olur. Cogullarin artikeli de die dir. O da ya der e donusur ya da die olarak kalir


Fatma12358

Oğlanlar kızlarla öğreniyorlar. Doğru kabul edilmeli değil mi???


merfaruk4

neden den Mädchen dem olması gerekmiyor mu


deusofivan

"kızlar" diyor, das Mädchen sadece "kız", eğer çoğul söyleyeceksek artikeli die oluyor ve die artikeli de dativde çoğulda den olarak çeviriliyor :) 2 yıl olmuş yorumu yazalı ve almanca seviyeniz 7 görünüyor, sanırım bıraktınız ama yine de yazmak istedim.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.