"Ein schöner Apfel"

Çeviri:Güzel bir elma

February 27, 2016

8 Yorum
Tartışma kilitli.


DrTolgaAYAN

"Daha güzel bir elma" doğru olmaz mıydı?


deti1959

Ben özellikle "bir güzel elma"diye cevapladım. Bu sefer kabul edilmedi ama raporladım, herhalde doğru cevaplar arasına eklenecektir.

Önce ben de"Güzel bir elma" yazmıştım. Sonra özellikle değiştirdim. Çünkü 3-5-10 elma için aynı cümle kulağı tırmalıyor. "Güzel üç elma - Güzel beş elma" gibi. Halbuki "üç güzel elma - beş güzel elma" uygun geliyor.


ex_contributor

söylediğiniz şey hem doğru hem yanlış. bir'den büyük sayılar için sayılar başa gelir, fakat bir isimden hemen önce gelir. birin başa geçmesi sadece kalıplaşmış ifadeler için doğru olaiblir. Yani mesela "yeşil elma" bir elma türü olduğundan "bir yeşil elma" da diyebiliriz, fakat "bir güzel elma" tuhaf ve yanlış. güzel 3-5-10 elmanın kulağınızı tırmaladığı gibi, "bir güzel elma"nın da kulağınızı tırmalaması gerekirdi :)


deti1959

Aynen. Kulağımı tırmaladı. Zaten onun için "özellikle" diye yazdım. Amacım bu tartışmalarla insanları düşündürmek ve doğruyu buldurmak. İlginize teşekkürler...


humetin

Bir güzel elma - Güzel bir elma


kreuzberg31

ne fark eder ya insanları saçma sapan sinirlendiriyorsunuz ha bir güzel elma ya güzel bir elma ulan Almanyada sokakta artikeli bile sallamıyorlar bizim burda takıldığımız şeylere bakın insanları dilden soğutmayın böyle şeyler yaparak


evki242412

Selcan Hn.; Çok güzel bir örnekle açıkladınız.Bakın benim bu yazımda bile örnek teşkil edecek iki ayrı dizilişler vardır.İki güzel yeşil elmaya bayılırım.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.