"My uncle has eight white mice."

Translation:Mój wujek ma osiem białych myszy.

February 28, 2016

5 Comments


pogib

Can somebody tell me why plural genitive of mysz looks the same as plural nominative?

February 28, 2016

AnnaSkaryska

wuj=wujek - to równorzędne słowa - wuj zdrobnienie wujek - nie ma błedu w zdaniu : mój wuj ma osiem białych myszy

July 8, 2016

Jellei

Dodano.

July 8, 2016

jruota

Is there a difference between "ma osiem białych myszy" and "ma osiem białych mysz"? The second sounds better to me.

July 26, 2016

AnnaSkaryska

Nie można powiedzieć mysz - bo to niegramatycznie. Odmiana słowa mysz brzmi : mianownik liczby poj - mysz, dopełniacz myszy, celownik myszy, biernik mysz, narzędnik myszą, miejscownik myszy. W liczbie mnogiej mamy mianownik myszy, dopełniacz myszy, celownik myszom, biernik myszy, narzędnik myszami, miejscownik myszach. W zdaniu jest potrzebna forma w bierniku czyli myszy. Bez dyskusji.

July 26, 2016
Learn Polish in just 5 minutes a day. For free.