1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I have to increase the time."

"I have to increase the time."

Překlad:Musím navýšit ten čas.

February 28, 2016

48 komentářů


ruocok

Je jen jediné možné vysvětlení. Tuto větu použije sprintér, který chce nutně doběhnout poslední.

December 15, 2017

rejlmen

Co to prosím znamená?

February 28, 2016

widle

Musím zvýšit čas, po který něco trvá (vydrží a podobně). Jo, je to trochu divná věta.

February 28, 2016

Alzheimer_Josef

Šlo by to chápat i jako "potřebuji získat čas" ?

February 29, 2016

widle

To ne. To by bylo spíš "I need to get more time."

February 29, 2016

Alzheimer_Josef

Díky.

March 1, 2016

RadovanDuo

To někdo dělá v práci v hodinové mzdě a aby dostal víc peněz tak to natahuje ;-)

November 9, 2019

Jenda-48

A co překlad Potřebuji prodloužit ten čas. Myslím, že to odpovídá daleko lépe a docela dobře koreluje s překladem "navýšit", protože česky můžete čas jen zkrátit, nebo prodloužit. Navýšit, je dle mého názoru, spíše odborný termín vhodný skutečně pro pokus. Ale všem bude určitě daleko bližší například kuchařka, a tam se určitě termín navýšit čas při vaření, pečení atd. nevyskytne, nýbrž prodloužit. Pokud to nebude strojový překlad cizí kuchařky.

March 31, 2017

heavenlee917333

Dobrý den Jendo-48, to KORELUJE jsem si tedy musela vygooglit. Fuj to je ošklivé slovo, ve vší úctě k vám :-D

October 2, 2019

Jenda-48

Moje profesní deformace z aplikace statistických metod v analýzách poruchovosti zařízení. Ani mne nenapadlo, že jsem měl použít jiné slovo. Tak se omlouvám, máte pravdu.

October 2, 2019

JFwVt

Zvyšují se hmotnost, laťka, nároky... ČAS se přidává, prodlužuje.

June 16, 2017

tomasfiala

"Musím ten čas zvýšit" nebylo uznano. Nahlasil jsem chybu ;-)

January 16, 2017

widle

To už je uznávané.

January 16, 2017

LukasVavro

Ako by bolo prosim vas "Musim zlepsit.svoj cas."

April 1, 2016

widle

I have to improve my time.

April 1, 2016

Mirek85849

Neni to ve smyslu : "musim prodlouzit ten cas"

April 23, 2016

lajlinka

Musim ten cas zvysit... Proc ne?

November 21, 2016

rejlmen

Ukažte mi nějakého česky mluvícího občana, který to tak řekne.

November 21, 2016

rejlmen

PS: Mimo duolingo.

November 21, 2016

BIXA001

Třeba vědec při pokusu.

December 23, 2016

widle

Je to jedna z uznávaných odpovědí.

November 21, 2016

rejlmen

Co to znamená? Čas, alespoň na Zemi, běží stále stejně. Takže buď potřebuji delší dobu, abych něco stihl vykonat. A to není ono, jak tady píše widle. Nebo zlepšit čas, například při závodech. A to také není ono, jak píše widle.Takže nevím, co si mám představit pod zvýšením času?

January 15, 2017

Ivo150846

Cas neexistuje. Uz se vam stalo, ze nekdo zaklepal a vstoupil cas? Tak to alespon rikal pan Werich a bylo to dost přesvědčivé.

July 14, 2018

jenda48

Jo, ale splácal to s Fibichovým Poemem a fyzikem co hrál na housle až dospěl k závěru, že čas je pojem (Nikoliv poem) Relativní. A navíc v obchodě 70 cm života a..10cm na záložku. Takže česky doma řeknu, "Budu to píct dýl" bez diskuze a ÚJČ, peču doma sám.

July 14, 2018

kacenka9

Delam vedecky pokus v kuchyni. Dam roztect kostku masla do mikrovlnky. A ono houby. Vytahnu jeste pul kostky nerozpustene. udelam se do vedecke kucharky poznamku - navysit priste cas.

February 3, 2017

rejlmen

No bral bych, řekněme, zvyšovat časový limit. Zvyšování samotného času mi připadá, jako kdyby se měla dejme tomu minuta nafouknout na 65 vteřin.

February 3, 2017

Stimpy.oc

Pokud třeba doběhnete stovku a nejste spokojen s výsledkem, tak taky pravděpodobně neřeknete, že potřebujete zlepšit svůj časový inverval. Budete chtít snížit, zkrátit, zlepšit čas. Když mluvíme o čase, nemusíme tím nutně myslet obecně nastavený rytmus času.

June 18, 2017

rejlmen

Jenže tady se to času týká a nevím jestli když doběhnete stovku řeknete: "Musím navýšit ten čas". Pokud si chcete zlepšit čas, použijete spíš: "I have to improve my time".

June 20, 2017

Cadlik

Neuznalo mi to: "Potřebuju ten čas zvýšit."

January 12, 2017

DavidVondr

Proč nemůže být zlepšit svůj čas. Když se ti v češtině může brát jsi synonymum?

January 15, 2017

rejlmen

Zlepšit čas je - I have to improve my time.

January 15, 2017

tomasfiala

hmm, dle diskuze ano, ale pred chvilkou mi to neuznalo, tak jsem to nahlasil a napsal sem. Nicmene ted jsem mel znovu stejnou otazku a tu odpoved pro zmenu uznalo. Tak nevim kde udelali soudruzi chybu :-D

January 16, 2017

PetrTk

Ve věte increase známená zlepšit a ne zvýšit

February 3, 2017

tomasfiala

A co kdyby to byla situace například při focení, nebo u nějakého fyzikálního experimentu? :-)

February 3, 2017

krupicak36

neslo by misto have dat need?

March 17, 2017

idejvit

Potřebuji více času sice neni doslovný preklad, ale zas je to věta kterou by někdo použil.

December 4, 2017

widle

"Dobrý den" taky není doslovný překlad, ale zas je to věta, kterou by někdo použil.

December 4, 2017

Filomena.Prvni

"Musím si pospíšit." či "Potřebuji více času." Nezlobte se na mě, ale jinak to nevidím. Systém mi větu opravil na: "Potřebuju navýšit ten čas." což je to samé (nikoliv však správně česky řečené) jako "Potřebuji více času." s tím rozdílem, že tato věta je ČESKÁ!

January 21, 2018

widle

Ona je ta věta poměrně zvláštní i v angličtině, ale opravdu mluví o navyšování času (čili aby něco trvalo déle). Pokud chcete víc času, řeknete prostě "I need more time".

January 21, 2018

Jenda-48

Ano, dávám lingot. Česky řeknu "Potřebuji více času" a to je dle mého názoru přesný český ekvivalent vašeho "I need more time"

January 21, 2018

Jenda-48

No jo, ale počítače neumí česky, jen překládají slovíčka, případně přiřadí již určenou frázi. Musíme se s tím smířit. Ale u technologických postupů, měření a výrobních procesů je termín navýšení času zase běžný. Ano, v běžném občanském životě je to poněkud nezvyklé. Při pečení bábovky ale taky špejlí zjistíte, zda máte prodloužit, neboli navýšit čas pečení. Nebo si prodloužíte přestávku na oběd. Ale žádný rozpor spolu nemáme. Takže se třeba budeme i podporovat u některých předkládaných tzv. českých překladů.

January 21, 2018

Filomena.Prvni

Jo jo, takže Vaše bábovka v tróbě zkrátka potřebuje více času, aby se pěkně dozlatova upekla. Mňam.

March 9, 2018

petr656916

Sedělo by mi increase the důchod

July 20, 2018

jenda48

NESPISOVNĚ JO, JO, JO

July 21, 2018

Kubakubac

Musí být ve větě určitý člen - ten? Napsal jsem jen "Musím navýšit čas" a neuznalo mi to...

November 24, 2018

Jenda-48

To je asi dáno původní větou v angličtině, ze které tudíž má plynout, že potřebujete prodloužit časový interval myšlené konkrétní činnosti, o které se mluví. Takže musí, jinak každý míní jiný čas, ač fyzikálně j jen jeden. Navíc, jak jsem již jinde uvedl, nepřeložit "the" u větného předmětu je více jak na 95% chyba. U Duolinga určitě. Zkuste si to zapamatovat. Pak se i vystříháte dotazům typu the fish, the milk , the bread apod., protože vždy je míněn ten konkrétní předmět, věc ....

November 24, 2018
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.