Duolingo es la forma más popular de aprender idiomas en el mundo. ¡Mejor aún es 100% gratis!

"Los pájaros hacían sopa para comer."

Traducción:Els ocells feien sopa per dinar.

Hace 2 años

10 comentarios


Mau093
Mau093

Yo solamente quería saber si se podía decir "manjar" en lugar de "dinar" haha. Perdona de veras Alfredo. Pero, vamos, el catalán no es euskera como para no entenderlo leyendo con un poco de atención, no crees? xD.

Landertxu0 Moltes gràcies per el comentari m'ha ajudat molt també. Gràcies!

Hace 2 años

xavi_fr
xavi_fr

Como hacemos los catalanes, si alguien nos pregunta en español respondemos en el mismo idioma. Y si en catalán, por qué no practicar un poco ya que estamos?

Hace 2 años

RakelMateLopez
RakelMateLopez

ya te digo

Hace 2 años

Mau093
Mau093

Comer no es diu menjar? Es pot dir també "per a" en lloc de dir sols "per"?

Hace 2 años

xavi_fr
xavi_fr

Menjar es el verb, dinar és l'àpat del migdia. En aquest cas s'entén que es refereix a dinar y no a menjar, ja que les sopes no cuines per observarles o per diversió, són per menjar xD

Si t'interessa la gramàtica: https://www.upf.edu/leupf/04quest/32_8.htm

Hace 2 años

Mau093
Mau093

Xavi, moltíssimes gràcies per l'explicació i pel link també. Em van servir molt.

Hace 2 años

xavi_fr
xavi_fr

van servir (ahir o en el passat) = me sirvieron, jo diria m'han servit o em serviran, ja que ha passat fa poca estona ;) Ànims!

Hace 2 años

Mau093
Mau093

Haha graciès. Sóc mexicà, i nosaltres no usem molt "Me han servido" al castellà (o al menys l'usem un poc diferent) hehe, és per això que em confonc a vegades.

Hace 2 años

Landertxu0
Landertxu0

A mi és de les coses que més em costaven en català. Al meu dialecte del castellà sí que utilitzem el pretérito perfecto, però de vegades diem "esta mañana fui". En català sona molt malament i s'ha d'evitar utilitzar el passat si parles del mateix dia.

Hace 2 años

simsegurap
simsegurap

No entenc el raonament, sobretot tenint en compte que el subjecte, "els ocells", no entén d'horaris de menjar ni de preparar "sopes".

Hace 2 años