"Já dovolím mé dceři jet do Německa."

Překlad:I will let my daughter go to Germany.

před 2 roky

5 komentářů


rottkiv

Dalo by se prosím zaměnit (v této větě) slovo "let" za "allow"?

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

ano, dalo

před 2 roky

Filomena.Prvni

V české větě vidím infinitiv "jet" a v anglické nikoliv. Proč to?

před 4 měsíci

ZdekaSchoo

https://www.helpforenglish.cz/article/2006110701-vazba-predmetu-s-infinitivem, u "let" se používá infinitiv bez to, u "allow" s to, takže "I will let my daughter go to Germany" nebo "I will allow my daughter to go to Germany". Obojí znamená dovolit někomu něco.

před 1 týdnem

Lenka806564

Proč je problém "go to THE Germany"?? Proč najednou nejsou nikde cleny??

před 3 měsíci
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.