1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Ortak arabanız var mı?"

"Ortak arabanız var mı?"

Çeviri:Habt ihr gemeinsame Autos?

March 1, 2016

9 Yorum


pilotmugo

araba ortak olunca tekil olması gerekmez mi.acaba özel bir kullanım mı.aydınlatabilir misiniz.teşekkürler


Trkan123698

çoğul değil ki, burada bir arabadeb bahsediyor..o nedenle ''ortak arabanız var mı?'' doğru cevap ''haben sie gemeinsames Auto?''


candost2

Habt ihr gemeinsames Auto? Doğru cevap olarak kabul edilmeliydi. Tek bir araba söz konusu değil mi?


irfan73267

Sadece bir alıştırma da 3 tane hata var.


baba400118

Evet bende haben sie gemeinsames Auto yazdım ama gümledik.


AliAslandas

Ortak arabanız var mı diye soran kişi araba olup olmadığını bilmiyor. Bu nedenle gemainsames Auto olamaz. Bilinmeyen durumlarda genel olarak çoğul biçim kullanılır ve artikel almaz ancak ifade olarak çoğul kastedilmez. Mesela "magst du Orangen?" derken "portakal sever misin?" manasındadır. Bu dilin yapısı, kuralı bu, Türkçede ki gibi bir yapı ve bağ kurmaya çalışmamak gerek. Hangi dil öğreniliyorsa o dilin kültürün bakış açısıyla yaklaşmak daha faydalı olacaktır.


nuri125416

"Habt ihr ein gemeinsames auto?" doğru cevap olmalıydı.


byrockche

Bunun Plural olduğunu nasıl anlatırsınız acaba.?


BerlinerTR

Ortak arabalarınız var mı?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.