"The baby has red skin."

Vertaling:De baby heeft een rode huid.

4 jaar gelden

8 opmerkingen


M.Uijttewaal
M.Uijttewaal

een rode huid?

4 jaar gelden

PeterRafael
PeterRafael

Of een rood huidje.

4 jaar gelden

lswarte

Waarom gebruikt men hier geen lidwoord? Dwz "The baby has a red skin" ipv "The baby has red skin". Je zegt toch ook: "The baby has a toy" en niet "The baby has toy." ?

4 jaar gelden

EvaSwlf
EvaSwlf

Ik denk dat is omdat het een medische aandoening is. Als het zou staan 'the baby has a red skin' was de huidskleur van de baby rood geweest, terwijl met 'the baby has red skin' uitslag bedoeld wordt.

3 jaar gelden

monkey_47
monkey_47

"The baby has red skin" means just that the skin is red. To have red skin is not an illness in English. The reason the article is omitted in this sentence is that skin is an uncountable noun in this context. See https://www.englishgrammar.org/omission-articles/.

1 jaar gelden

HenkVanEs

de baby heeft roodvonk

3 jaar gelden

HenkVanEs

BNN dus een rood huidje

3 jaar gelden

soezepoes

helemaal mee eens

3 jaar gelden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.