1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "He is going to swim today."

"He is going to swim today."

Překlad:On si jde dnes zaplavat.

March 2, 2016

10 komentářů


mandlova

U jiných vět nebylo přípustné, aby 'is going to' bylo přeloženo jako 'jde si' (On si jde dnes zaplavat), a tady ano místo aby jako správné bylo On si dnes zaplave/Bude dnes plavat... Porovnávám to s větou 'We are going to look at the dresses' z jiné lekce, kde je řečeno, že Jdeme se podívat na ty šaty je špatně a správně je (aspoň pro mne kostrbaté) Budeme se dnes dívat na ty šaty.


widle

Máte pravdu, asi je to takhle trochu nešťastné. Důležité je ale si uvědomit, že "is going to" neznamená někam jít, ale budoucnost. Takže nepůjdu do obchodu, kde se dá koukat na šaty. Ale "jít si zaplavat" je už trochu ustálené spojení, které v podstatě znamená "zaplavu si" a řeknete to třeba i na plovárně ve chvíli, kdy už lezete do bazénu a nikam nejdete.


gaston68cz

Ale nemělo by to v tom případě zůstat v budoucím čase - tedy "On si dnes PŮJDE zaplavat"?


Roman286395

Ale přece v té anglické větě není PŮJDE?


Jenda-48

Není, ale to "půjde" česky vyjadřuje budoucnost nějaké činnosti, tak jak je anglická zvyklost, tak je je i česká zvyklost vyjadřování. On půjde brousit, řezat, spát.....a přece nejde o to, trvat, že tam není půjde anglicky, ale česky se to tak běžně říká.


alexander.pesak

proč nebere on bude plavat dnes?


Martina282335

A proč nevezme: "On si půjde dnes zaplavat." - je to špatně?


MirkaEberlov

Co je špatně na :On dnes poplave? Budoucí čas, nikam nejde.. :-)


miko37

V minulych cvičeniach mi DUO budúci jednoduchý čas nebralo. Trvalo na budúcom priebehovom čase.


heavenlee917333

Nebylo by "He is going to go... " taky v pořádku?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.