1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I have children."

"I have children."

Çeviri:Benim çocuklarım var.

December 29, 2013

21 Yorum


hsynata

çocuklarım derken s takısı göremedim çoğul değil


goobles

Bazı kelimeler düzensizdir ve çoğullaştırırken "-s" takısı konulmaz. "child (çocuk)" kelimesi de bu kelimelerden biridir ve çoğul hali "children (çocuklar)"dır. Bunların belirli bir kuralı yoktur, o yüzden çoğul halini de olduğu gibi öğrenmek gerekiyor.


minisduru

Bazı kelimelerde s (es) takısı olmaz child çocuk olur.Mesela fish hem balık hem balıklar olur.


eyuphan123

Çocuk kelimesine stakısı gelmiyor kelime değişiyor


Eda_bysn

Children düzensiz fiil olduğu için s takısı almaz.


HatunBa

Cunku children zaten çocukalr demek child çocuk


atiyolog

Çocuklarım kelimesindeki (-ım) iyelik eki isim tamlamalarında "tamlanan" olan sözcüğün sonuna eklenir. Ancak Türkçenin yapısı gereği "tamlayan" sözcük gizli durumda olabilir. Burada "Benim" kelimesi gizli zamir oluyor. Ben çeviriyi "çocuklarım var" şeklinde yaptım. Kabul edilmedi. Düzeltilmesi gerekir diye düşünüyorum.


nehir892082

Ayni zamanda çocuklara sahibim anlami da var


MuzooSAnimation

İyide has gibi söledi


elifsude

Bir harfi yalnis yazdim diye yalbis saydi


emine199861

Evet baze öyle oluyor


mhmtarda

Children deki ren s gibi birşey


brayanaz

benim çocuğum var


kerem685116

Var i takmayi sakin unutmayin : )


aliseyfikyncoglu

Bu cümlede "benim" yani "my" nerede yahu?


yusuf55781

"Benim çocuklarım" diyorum illa sonuna var yazmak zorundamiyim :(


BurakKzlka3

Benim çocuklarım sadece isim tamlamasıdır. Bir cümlenin yüklemi olmadan tamamlanması mümkün değildir. 'Var' ise cümlenin tamamlayıcısıdır yani yüklemidir. Bu yüzden cümleyi tamamlamak için çocuklarım var diyoruz. Çocuklara sahibim de diyebiliriz.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.