Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"I have children."

Çeviri:Benim çocuklarım var.

4 yıl önce

13 Yorum


hsynata

çocuklarım derken s takısı göremedim çoğul değil

4 yıl önce

goobles
goobles

Bazı kelimeler düzensizdir ve çoğullaştırırken "-s" takısı konulmaz. "child (çocuk)" kelimesi de bu kelimelerden biridir ve çoğul hali "children (çocuklar)"dır. Bunların belirli bir kuralı yoktur, o yüzden çoğul halini de olduğu gibi öğrenmek gerekiyor.

4 yıl önce

gzde282998

Tesekrker

7 ay önce

minisduru

Bazı kelimelerde s (es) takısı olmaz child çocuk olur.Mesela fish hem balık hem balıklar olur.

3 yıl önce

Eda_bysn

Children düzensiz fiil olduğu için s takısı almaz.

3 ay önce

elifsude

Bir harfi yalnis yazdim diye yalbis saydi

2 yıl önce

atiyolog

Çocuklarım kelimesindeki (-ım) iyelik eki isim tamlamalarında "tamlanan" olan sözcüğün sonuna eklenir. Ancak Türkçenin yapısı gereği "tamlayan" sözcük gizli durumda olabilir. Burada "Benim" kelimesi gizli zamir oluyor. Ben çeviriyi "çocuklarım var" şeklinde yaptım. Kabul edilmedi. Düzeltilmesi gerekir diye düşünüyorum.

1 yıl önce

MERYEM573022

Childirn ne ya

1 yıl önce

Thevolkan2

Anan

1 yıl önce

nehir892082

Ayni zamanda çocuklara sahibim anlami da var

1 yıl önce

sultan63986

Ya of ya

1 yıl önce

brayanaz

benim çocuğum var

7 ay önce

kerem685116

Var i takmayi sakin unutmayin : )

4 ay önce