1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "O bir kitap okur ve ben gaze…

"O bir kitap okur ve ben gazeteyi okurum."

Çeviri:He reads a book and I read the newspaper.

December 29, 2013

87 Yorum


birol.aris

O bir kitap okur cumlesi neden it reads a book diye dogru cikiyor


Xyalm

Ama ben she yazdm yanlis dedi he dogru cevap verdi, he yazdim yanlis drdi she dogru cevap dedi.anlamadim


FatmaDeli1

Ben doğru yaptım ama olmadı


nurowley

newspaper önüne neden the koyduk.


mysumeyye

oradaki ''gazateYİ'' anlamını vermek için


ugurahmetyasar

Çünkü gazeteyi diyerek onu belirtiyor. Eğer ki o gazete okur deseydi o zaman bu herhangi bir gazete olacağı için the gelmezdi. Ancak gazeteyi dediğinde belirttiği bir gazete var ve bu sebepten the gelir


evval44066

Tessekkurler anladim...


ozcan535583

çünkü zaten öyle


Zeynepifi3

Gazeteyi i eki vermek icin


mikailizci

Reads ile read ne farkı varki ikiside aynı cümlede kullanılıyor


ipekaydin

S takisi sadece he she ve it lerde gelir


ALTAY52

Genis zamanda i you we they de -s takisi gelmez he she it de gelir


Hasan140287

Kardesim genis zaman da he she ve it de fiil (s) takisi alir ancak I you we they bunlar almaz


[aktif olmayan kullanıcı]

    He she lerde reads deniyomuş


memduhoglu

    Lan ı küçük yaptım diye yanlış saydı


Hmeyra787812

    I i yapildiginda ve c yerine ç yapildiginda yanlis saymiyor bence tekrarda cumleni konrtol et cunku ben cok defa denk geldim


TusindStyker

    It zamiri ile nitelendirdiğimiz cansız varlık nasıl kitap okuyabiliyor?


ILAYDAVOGUESS

    bence "s" takısı geniş zaman eki oluyorr çünkü şimdiki zaman eki "ing" dir


mysumeyye

    Zaten He-She-It ıfadelerinde s takısı kullanırız


ipekaydin

    Aynen s takisi genis zaman ekidir sadece he she ve itlerde kullanilir ing de aynen simdiki zamanda kullanilir


esila42

    The neye gore geliyor


NurenBacal

    The nerelerde konur anlatirmisiniz


cgidik

    Bu soruda "bir gazete" deseydi "a newspaper" olurdu cevap. Ancak "gazeteyi" dediği için "the newspaper" yaparız. Burada a/the arasındaki kullanım farkı var. Orada herhangi bir gazeteden bahsetse "a" kullanılır yani genel ifade olur ancak herhangi bir gazete değil belirli bir gazeteden bahsettiği için "the" kullanılır. Kısaca genel ifadede "a", özel ifadede "the" kullanılır. Örneğin; ormandaki bir ağaç dersen "a tree" dersin ancak ormandaki belirli bir ağaçtan bahsediyorsan "the tree" dersi .


maralebrem87

    He ye is getirdim read s takisi koymadim neden kabul etmedi


ipekaydin

    Cunku orda "okur" diyor yani genis zaman am is are simdiki zamanda gelir genis zamanin eki "s"dir. Bundan dolayi he she veya it ten sonra s takisini kullanmaliydin


kaplan.tuba

    neden o bir kitap okur cümlesinde it kullanılıyor ki it cansızlarda kullanılır


susuleyman

    O bir kitap okur cumlesi neden it reads a book diye dogru cikiyor


Husnara

    Bu cümlede the ne anlam veriyor?


EmreFettah

    He ile baslayan cumle zaten turkce cumleye uymuyor fakat she yada it secmemiz gerektigini nerden anlayabiliriz ki duz bir cumleden ? She ile baslayani sectim yanlis dedi


Husnara

    He (erkek) için O She (kadın) için O İt (canlı/cansız) için O Ve bunları biliyorsunuz, He yada She koyduğunuz zaman doğru olmalı bence


ABDURRAHMA184338

    Null neden kullanılıyo


YusufGuven5

    İt kelimesi cansızlar için değil mi


Evfsa

    Ayrica cumlede simdiki zamanla ilgili biseyden bahsetmiyor nerden cikardin s takisinin simdiki zamani belirttigini


mablue

    "It" dogru çunku cinsietini bilmioruz!


imrihaksa

    Bu soruyu anlamadım kafam karıştı


EmirhanUur3

    Bu sorularda 1 dogru olsun ya cok kafa karistirici


menesa10

    Tuslar calismiyor basiyorum aktif degil


Akif99479

    İt genel olarak yinede cansız varlıklar ve hayvanlar için kullanılan bir kelime yine de yanlış.


mhmtsgns

    Oyun yanlış bu kısımda


lkcanAsan

    He yerine she yazdim kabul etmedi


NisanurGNE1

    Bune ya alt tarafi reads ile read in yerini degisik yazdim kabul etmedi ikiside ayni kelime degilmi #####################


neva115875

    Geniş zaman uygularken he she it için kelimeyi çoğul yapman gerek


Sibel213361

    Neden the getirilmek zorunda


MehmetAliBey7733

    "Gazeteyi" okur dediği için The getirilmek zorunda. Eğer "Gazete" okur olsaydı o zaman gerek olmazdı


MehmetAliBey7733

    She diyorum yahu ha He ha she


DilayKada

    He oldunu nerden anlayabiliriz ki? She yanlış diyor


REMSAKARYA1

    Ne biçim şey ya bunlar aaa


NurcanNurs

    o cumlesini ekliyor erkekmi kizmi belirtmiyor cevabi she yazinca he diye cevap istiyor sayin program yonetmeni artik bu sacmaliga dur diyin da


HondaCivicTurbo

    Doğru cevap yazdığım ile aynı


mehmet132546

    O kavramı she veya he olduğu belli olmuyor türkçede


ROSE378075

    Doğru yaptım yuppiiii


Xx_Fatime

    Alttakiyle ayni yanlis diyor


Simge664935

    Hem kelimeyi yanlış yazı yorlar hemde yanlış oldu diye kabul etmiyorlar bu nasıl uygulama anlamadım gitti


neva115875

    She yazıyorum cevap he çıkıyor Bana kız erkek olduğu belirtilmiyor. She kabul etmeli


Zeynep273572

    şunu yapamamak sinir ettiii


abidin868330

    He is reads a book and ı read the newspaper yazdım kabul etmedi (is kulanılması gerekmiyormu )


Narin835692

    She neden yalniş mantiğiniza tükürem


ssudenurr00

    I yerine i yazdım kabul etmedi


FilizK.Onu

    Ĵĵdt7ucjfjndxns


motie53

    He ve ya She ikisi de O değil midir sonuçta? Hata vermesi saçma olmuş.


Betl149887

    Dogru ama neden yanlis diyor


niyo194788

    Ben mi hep yanlış biliyorum yoksa soru mu kabul etmiyo


gzlm13

    I m olsa olsa olmuyo mu


FuntimeFox424240

    Doğrusunu yazdım ama nokta koymadım diye yanlış diyor


Ravza972789

    Bir a yüzünden canımı yedin


MGamze1

    Aynisini yapmama ragmen yanlis veriyor


SahraTuana2

    the yapmadim diye offffff delircem yeni basladim ve 250puann


Sebahattin944585

    She yada he...her ikiside doğru


Denka117283

    ya ben anlyamiyorum ya hepsi disik biz em cumleyi kuruyorus emda onlar yalis okuyora


Hseyin160757

    Ben she reads .. diye başladım.(kadın için O,yani she kullandım) yanlış çıktı.yoksa gerçekten yanlis mı?


turkseyda

    i read newspaper ile I read newspaper aynı şey mk neden i read newspaperı kabul etmiyorsun ki saçmalıo


NurTubaYaa

    He reads the book and I read the newspaper yazdim. Neden "a" geldi? "the book" olmasi gerekmiyor mu?


erendeniz14

    He yerine she yaptim yanlis dedi


gamze678677

    Açıklamasını aynı şekilde yazdım yanlış cevap çıkıyor. The yerine a newspaper şeklinde düzeltiyor sistem. Yanlış yönlendiriyorsunuz.


ekrem.bozk

    Burda dikkat ettigi he/she/it degil bence dikkat ettigi reads deki s takisi ve newspaper daki the takisi bunlara dikkat ediyor yapay zeka


evval44066

    Ben dogru yazdim yanlis kabul etti sizde de oyle oldumu mu arkadaslar ilk defa degil bi defa daha cikti yine dogru yaptim ama yanlis kabul etti... bu nasil bi uygulama


evval44066

    Kafayi yicemmmm abi olmuyorrrrr yaaA olmuyor


BilgiFnd

    He veya she aynı


BilgiFnd

    He veya she ne fark ediyor buna bir çare bulun. Parantez içinde kızlar veya erkekler için o yazın


Mesut_KARA

    The kullanmayınca neden kabul edilmiyor

    Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.