"O bir kitap okur ve ben gazeteyi okurum."

Çeviri:He reads a book and I read the newspaper.

4 yıl önce

31 Yorum


birol.aris

O bir kitap okur cumlesi neden it reads a book diye dogru cikiyor

3 yıl önce

mikailizci

Reads ile read ne farkı varki ikiside aynı cümlede kullanılıyor

4 yıl önce

ipekaydin

S takisi sadece he she ve it lerde gelir

4 yıl önce

ALTAY52

Genis zamanda i you we they de -s takisi gelmez he she it de gelir

4 yıl önce

kozanli

He she lerde reads deniyomuş

3 yıl önce

Hasan140287

Kardesim genis zaman da he she ve it de fiil (s) takisi alir ancak I you we they bunlar almaz

1 yıl önce

memduhoglu

Lan ı küçük yaptım diye yanlış saydı

4 yıl önce

Hmeyra787812

I i yapildiginda ve c yerine ç yapildiginda yanlis saymiyor bence tekrarda cumleni konrtol et cunku ben cok defa denk geldim

2 ay önce

ILAYDAVOGUESS

bence "s" takısı geniş zaman eki oluyorr çünkü şimdiki zaman eki "ing" dir

4 yıl önce

mysumeyye

Zaten He-She-It ıfadelerinde s takısı kullanırız

4 yıl önce

ipekaydin

Aynen s takisi genis zaman ekidir sadece he she ve itlerde kullanilir ing de aynen simdiki zamanda kullanilir

4 yıl önce

nurowley

newspaper önüne neden the koyduk.

4 yıl önce

mysumeyye

oradaki ''gazateYİ'' anlamını vermek için

4 yıl önce

EmreUysal1998

Gazete kelimesini nitelemek icin Adamlar öyle kullanıyorlar

3 yıl önce

TusindStyker

It zamiri ile nitelendirdiğimiz cansız varlık nasıl kitap okuyabiliyor?

2 yıl önce

esila42

The neye gore geliyor

4 yıl önce

NurenBacal

The nerelerde konur anlatirmisiniz

4 yıl önce

cgidik

Bu soruda "bir gazete" deseydi "a newspaper" olurdu cevap. Ancak "gazeteyi" dediği için "the newspaper" yaparız. Burada a/the arasındaki kullanım farkı var. Orada herhangi bir gazeteden bahsetse "a" kullanılır yani genel ifade olur ancak herhangi bir gazete değil belirli bir gazeteden bahsettiği için "the" kullanılır. Kısaca genel ifadede "a", özel ifadede "the" kullanılır. Örneğin; ormandaki bir ağaç dersen "a tree" dersin ancak ormandaki belirli bir ağaçtan bahsediyorsan "the tree" dersi .

4 yıl önce

maralebrem87

He ye is getirdim read s takisi koymadim neden kabul etmedi

4 yıl önce

ipekaydin

Cunku orda "okur" diyor yani genis zaman am is are simdiki zamanda gelir genis zamanin eki "s"dir. Bundan dolayi he she veya it ten sonra s takisini kullanmaliydin

4 yıl önce

kaplan.tuba

neden o bir kitap okur cümlesinde it kullanılıyor ki it cansızlarda kullanılır

3 yıl önce

susuleyman

O bir kitap okur cumlesi neden it reads a book diye dogru cikiyor

2 yıl önce

Husnara

Bu cümlede the ne anlam veriyor?

2 yıl önce

EmreFettah

He ile baslayan cumle zaten turkce cumleye uymuyor fakat she yada it secmemiz gerektigini nerden anlayabiliriz ki duz bir cumleden ? She ile baslayani sectim yanlis dedi

2 yıl önce

Husnara

He (erkek) için O She (kadın) için O İt (canlı/cansız) için O Ve bunları biliyorsunuz, He yada She koyduğunuz zaman doğru olmalı bence

2 yıl önce

ABDURRAHMA184338

Null neden kullanılıyo

2 yıl önce

YusufGuven5

İt kelimesi cansızlar için değil mi

2 yıl önce

Evfsa

Ayrica cumlede simdiki zamanla ilgili biseyden bahsetmiyor nerden cikardin s takisinin simdiki zamani belirttigini

1 yıl önce

mablue

"It" dogru çunku cinsietini bilmioruz!

1 yıl önce

imrihaksa

Bu soruyu anlamadım kafam karıştı

1 yıl önce

EmirhanUur3

Bu sorularda 1 dogru olsun ya cok kafa karistirici

1 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.