Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"O bir kitap okur ve ben gazeteyi okurum."

Çeviri:He reads a book and I read the newspaper.

0
4 yıl önce

31 Yorum


birol.aris

O bir kitap okur cumlesi neden it reads a book diye dogru cikiyor

22
Cevap ver3 yıl önce

Ahmet471180

Aynn

0
Cevap ver11 ay önce

mikailizci

Reads ile read ne farkı varki ikiside aynı cümlede kullanılıyor

3
Cevap ver4 yıl önce

ipekaydin

S takisi sadece he she ve it lerde gelir

5
Cevap ver3 yıl önce

ALTAY52

Genis zamanda i you we they de -s takisi gelmez he she it de gelir

1
Cevap ver3 yıl önce

kozanli

He she lerde reads deniyomuş

0
Cevap ver3 yıl önce

Hasan140287

Kardesim genis zaman da he she ve it de fiil (s) takisi alir ancak I you we they bunlar almaz

0
Cevap ver8 ay önce

memduhoglu

Lan ı küçük yaptım diye yanlış saydı

3
Cevap ver4 yıl önce

ILAYDAVOGUESS

bence "s" takısı geniş zaman eki oluyorr çünkü şimdiki zaman eki "ing" dir

2
Cevap ver4 yıl önce

mysumeyye

Zaten He-She-It ıfadelerinde s takısı kullanırız

1
Cevap ver4 yıl önce

ipekaydin

Aynen s takisi genis zaman ekidir sadece he she ve itlerde kullanilir ing de aynen simdiki zamanda kullanilir

1
Cevap ver3 yıl önce

nurowley

newspaper önüne neden the koyduk.

1
Cevap ver4 yıl önce

mysumeyye

oradaki ''gazateYİ'' anlamını vermek için

2
Cevap ver4 yıl önce

EmreUysal1998

Gazete kelimesini nitelemek icin Adamlar öyle kullanıyorlar

0
Cevap ver2 yıl önce

TusindStyker

It zamiri ile nitelendirdiğimiz cansız varlık nasıl kitap okuyabiliyor?

1
Cevap ver2 yıl önce

esila42

The neye gore geliyor

0
Cevap ver3 yıl önce

NurenBacal

The nerelerde konur anlatirmisiniz

0
Cevap ver3 yıl önce

cgidik

Bu soruda "bir gazete" deseydi "a newspaper" olurdu cevap. Ancak "gazeteyi" dediği için "the newspaper" yaparız. Burada a/the arasındaki kullanım farkı var. Orada herhangi bir gazeteden bahsetse "a" kullanılır yani genel ifade olur ancak herhangi bir gazete değil belirli bir gazeteden bahsettiği için "the" kullanılır. Kısaca genel ifadede "a", özel ifadede "the" kullanılır. Örneğin; ormandaki bir ağaç dersen "a tree" dersin ancak ormandaki belirli bir ağaçtan bahsediyorsan "the tree" dersi .

15
Cevap ver3 yıl önce

maralebrem87

He ye is getirdim read s takisi koymadim neden kabul etmedi

0
Cevap ver3 yıl önce

ipekaydin

Cunku orda "okur" diyor yani genis zaman am is are simdiki zamanda gelir genis zamanin eki "s"dir. Bundan dolayi he she veya it ten sonra s takisini kullanmaliydin

0
Cevap ver3 yıl önce

kaplan.tuba

neden o bir kitap okur cümlesinde it kullanılıyor ki it cansızlarda kullanılır

0
Cevap ver2 yıl önce

susuleyman

O bir kitap okur cumlesi neden it reads a book diye dogru cikiyor

0
Cevap ver2 yıl önce

Husnara

Bu cümlede the ne anlam veriyor?

0
Cevap ver2 yıl önce