"Zij ziet dingen anders."

Vertaling:She has a different view of things.

December 30, 2013

4 opmerkingen

Gesorteerd op topberichten

olaf71

Wanneer gebruik je "differently" en wanneer "different"

December 30, 2013

Lavinae

'differently' is een bijwoord, 'different' is een bijvoeglijk naamwoord.

'Different' gebruik je dus voor een zelfstandig naamwoord, zoals het huis (the different house), de deur (the different door), etcetera.

'Differently', als bijwoord, gebruik je om een manier waarop te omschrijven. Een voorbeeld is "iets anders doen" (do something differently), "anders denken" (think differently), "iets anders zien" (view something differently). 'Differently' wordt ook (bijna) altijd in combinatie met een werkwoord gebruikt.

Dus krijg je de zinnen:

"She has a different view [zelfstandig naamwoord] of things"

"She views [werkwoord] things differently"

Op een gegeven moment voel je het verschil aan :)

December 30, 2013

LuciFerro

Of things, is dat echt noodzakelijk in de vertaling van deze zin. She has a different view is toch ook al een correcte vertaling?

April 19, 2015

Henk865948

Zij heeft een andere kijk op dingen.?

April 21, 2017
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.