1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "I eat an apple."

"I eat an apple."

Çeviri:Ben bir elma yerim.

December 30, 2013

34 Yorum
Tartışma kilitli.


ezln01

ben bir elma yedim yazdım olmadı neden ?


AsLaNSavasmaN

Cümlenin zamanı geçmiş değil geniş. O yüzden "Ben bir elma yerim." yazmak gerekiyor.


artes7

anlamadım ya neden eats değil eat ile farkı ne eatsın


Furkantt7

I-You-We-They şahıslarında geniş zamanda fiil hiçbir ek almaz fakat He-She-It şahıslarında geniş zamanda fiil "-s" eki alır. Yani durum şahsına göre değişir.


kurt_03

Sesli sorularda Bir de duyduğumuzu mu yoksa türkçesini mı yazacağız o tam net değil


ProwlingParis

direktifler ekranın orta üst kısmında her zaman yazar.


yakupkaya

Neden geniş zaman kipiyle cevap vermemiz gerekiyor. Fiilin zamanını nasıl anlayacağız.


Selcen_Ozturk

fiilerin mastar hali (eat) veya sadece s takisi almis hali (eats) genis zaman. ilk baslardaki cumleler hep genis zaman, daha sonraki becerilerde diger zamanlar ogretiliyor, orada fiilin zamaniyla ilgili ipucu da veriyoruz.


burcu145

neden apple ın onüne an geliyor acaba


tuba-aydemir

Çünkü apple sesli harfle başlıyor ve bu nedenle an yani sonu sessiz harfle biten bir kelime olması gerekir


MuustafaKo

İngilizcede 3tane 1 vardır one a ve an...a sessiz kelimelerin önünde an de sesli kelimelerin önünde///an apple bir elma///a car bir araba


metin2001

ING geldigi zaman fiil e şimdi ki zaman oldugunu anlayabilirsin


MehmetAli7

Burada "ı am" diyebilir miyiz?


Selcen_Ozturk

geniş zamanda am/is/are fiilerle kullanılmaz. SADECE onlardan sonra bir isim ya da sıfat gelirse kullanılır (kadın adam güzel çirkin gibi)


baharkl

neden an geliyor


onurertugrul

an sayı belirtmediği için "ben elma yerim" olur mu?


IremKozak

An kelimesi aynen "a" yani bir anlamına gelmektedir bu nedenle düşündüğünüz sey yanlistir


onurertugrul

Onu biliyorum fakat 'sayı olarak' vurgulanmamış onu demek istiyorum. Örneğin "i eat one apple" olsaydı sayı belirtirdi/vurgulardı fakat "i eat an apple" dendiğinde sayı vurgulanmadığı için 'ben elma yerim' anlamı da çıkarılabilir mi diye merak ettim.


sonspartali

an yerine a kullanırsak bir şey ifade edemezmiyiz


HaydarCeti

Apple da neden an oluyor?


IremKozak

Çünkü apple a harfi ile başlıyor bu nedenle an geliyor fakat bu watermelon gibi ünsüz harf olsaydı o zaman a ile baslanirdi


berfin09.

A sessiz harfle başlarsa an de sesli harfle başlarsa kullanılır kafanız karışmasın gardaşlar yohuu


AsLaNSavasmaN

Yazımda değil ama okunuşta geçerli bu kural. Burada çok güzel açıklamışlar: http://yhoo.it/1zGMzWz


ehsankakaei91

didn't accept "ben bır elma yıyorum" !


Selcen_Ozturk

yeap, because the sentences above are in present simple tense.

Both English and Turkish have present continuous tense. We use "Ben bir elma yiyorum" for "I am eating an apple"


tarekkhelif

Going off wiktionary charts, shouldn't it be 'elmayı' not 'elma' since 'apple' is accusative?

EDIT ok, figured it out, in turkish the accusative case is only used for definite direct objects (it's actually called the 'definite accusative' case). The nominative(ish) case is used for subjects AND indefinite direct objects.


profumit

ben 1 elma yerim yazdım kabul etmedi


ProwlingParis

etmez tabi. kelimeyi yazman lazım.

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.