1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Nein, Entschuldigung!"

"Nein, Entschuldigung!"

Çeviri:Hayır, affedersin!

March 3, 2016

41 Yorum


ssevim54

Kimse almanca ozur dilemek zorunda kalmasin


gurayerdal

Almancaya yeni başladım, en sevdiğim kelime şu an.


Lisa170827

Kalsa ne olur ki


Amami1307

Amin kardeş amin bence almanlar insanlar özür dilememek için hata yapmasınlar diye özür kelimesini böyle yapmış


irlandali1982

Tebrikler, TDK'na göre de "afedersin" değil doğrusu "affedersin" dir. Gözden kaçmamış.


ayseuslu13

"TDK'na" diye değil "TDK'ye" şeklinde yazılır. Büyük harfle yazılan kısaltmalar harf harf ya da kelime halinde okunur ve ek getirilir.


Amami1307

Duyar kasan tayfa burada bile var...


nileyew

Hayır, üzgünüm yazdım kabul etmedi!


brahimGlen3

üzgün olmak başka bir şey de ondan... Sen birine çarptığında üzgünüm mü dersin afedersin mi? bizde kabul görür belki ama alman bunlar. Anlamayabilir kültür farkı.


merzgzel

es tut mir leid deseydi haklıydın nileyew:)


aliimran45678

bende ama oyle daha mantıklı


fulya965156

encu ney ya ben bunu nasi evberliyim random atmislar


TalhaDemir18

Hayır, üzgünüm doğru değil mi?


hnisa159

ben karar verdim hiç affedersin demiyeceğim dilim dönene kadar adam hayatından bezer


Amami1307

Yazması çok zor dil dönüyo bende yine ama yazmak yok mu... Entschulgung galiba


Amami1307

Oha entschuldigung muş neredeyse öğrenmişim YA RABBİ ŞÜKÜR!


maliergn

ne kadar sacma teoriler atmışsınız. Türkçe dil bilginiz 0. Af sözcüğü et-mek ek fiili almış. Af edersin şeklinde yazarsanız doğru ama birleşik yazarsanız ses türemesine uğrar ve afferdesin olur. Ses Türemesi ilk okulda öğretilen bir dilbilgisi konusudur herhalde o günlerde dersi kırdınız


EsraKsr

Ben doğru dedim ama kabul etmedi


azra240755

enşuldigung diye okunuyo


Hurmet5

Aman tanrim bu nasil bir afedersin kelimesi


CihatGm3

'Afedersiniz' doğru yazımı olacaktır. Çift f'li yazım doğru değildir.


Cankat707990

aynısını yazdım yanlış dedi.Saçmalama Duolingo!


yasin698655

Ah be guzel cocuklar


HseyinYavu417780

Utanmadan random atmışlar ya :(


Aysenursanirim

Ya yazma işi bırak peşimi be konuşmayı öğrenmek isiyorum


embriyo

Türkçe'de afedersin diye yazılmaz mı?


josef-isra

Bende Hayır üzgünüm yazdım Kabul etmedi.


Aliye769083

Boyle zorluq cekilen sozlerin teleffüzünü yazili olarak da gosterseydiniz iyi olurdu . Bir cok insan anlasilan zorluk cekmis akzentde


irfankoc1

hayır, afedersiniz olması gerekli. 2 ff olmaz fedmek diye bir fiil yok

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.