Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Zmeškal jsem svou večeři."

Překlad:I have missed my dinner.

před 2 roky

2 komentáře


rottkiv

Prosím o vysvětlení, proč je zde použito pomocné sloveso "have" a u minulé věty (Chtěl jsem být mladší) je to bez něho "I wanted..."?

před 2 roky

Voyta
Voyta
Mod

Sloveso "have" se používá u předpřítomného času. Ten hovoří o nějaké neurčité události v minulosti, kdežto čas minulý prostý hovoří o nějakém konkrétním bodě v čase. Takže "I wanted to be younger" znamená, že jsem chtěl být mladší v nějaké určité době, kdežto "I have missed my dinner" znamená, že jsem zmeškal večeři, očividně bez určení toho, kdy ta večeře měla být. Pokud by například večeře byla a já na ní nepřišel, už by byl vhodnější čas minulý prostý, tedy "I missed my dinner".

před 2 roky