1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "O balık yiyor."

"O balık yiyor."

Çeviri:Sie isst Fisch.

March 4, 2016

5 Yorum


esrademir19

Er isst eine fisch neden olmuyor


SteffiBookworm

der Fisch (Nominativ) - balık
den Fisch (Akkusativ bestimmt) - balığı
Fisch veya einen Fisch (Akkusativ - unbestimmt) - balık


Berlinkopf

Çünkü Fisch in Artikeli Der yani Ein değil Einen alacak


akortas

cilek sorusunda ein koydurdu burada koydurmuyor


SteffiBookworm

Çilek sayılabilir bir isimdir, balık sayılabilir ve sayılamaz olabilir.

Er isst Fisch. (sayılamaz)
Er isst einen Fisch. (sayılabilir)
Er isst Fische. (çoğul)

Sie isst eine Erdbeere. (sayılabilir)
Sie isst Erdbeere -> yanlış! Sie ist Erdbeeren. (çoğul)

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.