Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Over time everything changes."

Překlad:Časem se všechno mění.

0
před 2 roky

14 komentářů


Jdusiprote

Po čase se všechno změní. - nemůže být? Moc volný překlad? Prosím o vysvětlení.

0
Odpovědětpřed 2 roky

TomasPetr

'over time' = casem, doslova v prubehu casu. Po case by bylo 'after a time', po cemz by pak nasledoval minuly cas 'everything changed'

2
Odpovědětpřed 2 roky

Pavel221503

omlouvam se za dotaz, nemel by po frazi after time nasledovat cas budouci?

0
Odpovědětpřed 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Je to podobne, jako v CJ. Take tam nemusi byt budouci cas. A je nam jasne, ze se to nedeje nutne ted. Cestina ma vyhodu vidu a muze pouzit slovo 'zmeni', coz tu budoucnost urci durazneji.

navic tady neni AFTER time, ale OVER time. a muze to mit na mysli I udalosti minule. jenom proste konstatujeme, ze se veci casem meni. Pred 30 lety nemel nikdo mobil, dnes kazdy. Casem se vse meni...

2
Odpovědět1před 2 roky

Pavel221503

děkuji, "casem treba vse pochopim" ...

0
Odpovědět1před 2 roky

tslcz

v průběhu času se vše mění - kde je chyba?

0
Odpovědětpřed 2 roky

Nemesis_NaR

Tož je to dost doslovné, ale byl bych asi spíš pro uznání. Připomenu tlačítko "Ohlásit problém", viz https://www.duolingo.com/comment/7117296

0
Odpovědětpřed 2 roky

widle
widle

OK, přídala jsem to.

0
Odpovědětpřed 2 roky

LennyHomolkova

Postupem času? Je někde chyba?

0
Odpovědětpřed 2 roky

Nemesis_NaR

Já jsem pro, opět tedy připomenu tlačítko "Ohlásit problém", viz https://www.duolingo.com/comment/7117296

0
Odpovědětpřed 2 roky

widle
widle

Doplněno.

0
Odpovědětpřed 2 roky

Filomena.Prvni

V mysli mi u této věty vytanula známá píseň Boba Dylana "Časy, ty se mění" - "Times the are a - changin':" Jde o průběhový čas a nějakou zkratku (changin')? Díky.

0
Odpovědětpřed 3 měsíci

widle
widle

Pokud se ptáte na ten apostrof na konci changin', ten opravdu nahrazuje jen (zamlčené) g v "ing" pro průběhový čas.

Slovíčko "a" v "a-changing" je ovšem mnohem zajímavější a musela jsem si ho dohledat, protože i když už jsem na něj už párkrát narazila, gramatické vysvětlení jsem neznala.

Každopádně je to prvek archaický, případně nářeční. "A" tady zřejmě pochází z předložky "on", která kdysi naznačovala i průběh, tedy víceméně to, co už nám tady říká "ing".

Dám sem i odkazy na stránky, kde jsem se to dočetla, rozebírají tam i drobné významové odstíny, ale to už jsou věci, na kterých se možná úplně neshodnou ani rodilí mluvčí. Každopádně to není žádná gramatika, kterou by si člověk měl nastudovat, stačí se smířit s tím, že se (občas, výjimečně, třeba právě v písničkách) vyskytuje.

https://english.stackexchange.com/questions/4604/the-times-they-are-a-changin

https://www.thoughtco.com/what-is-a-verbing-grammar-1689151

0
Odpovědět1před 3 měsíci

Filomena.Prvni

To je moc milé, že jste si Widle dala tu práci. Myslím, že jde o nářečí (vzhledem k Bobu Dylanovi). Kupříkladu jeho píseň Muž s tamburínou - Mr. tambourine man - nepojednává o muži hrajícím na tamburínu, ale prakticky zpívá o dealerovi drog - je to slengové pojmenování.

0
Odpovědětpřed 3 měsíci